• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här är väl ingen "Rail dial"???

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag oponerar mig högljud....samt gnisslar käkarna att denna.....visserligen potenta klocka.......ligger i vintagedelen. Här har en faux pas begått......det var alles...... :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag oponerar mig högljud....samt gnisslar käkarna att denna.....visserligen potenta klocka.......ligger i vintagedelen. Här har en faux pas begått......det var alles...... :)

Ligger safirsubar med vitguldsindex i dagens vintageur... Lite tråkigt tycker jag.

Stål-sport-safir-Rolex-kupp mitt i vintagehalspulsådern.. illa.
Skärpning gossar. Antal år på nacken är det enda rimliga att hålla sig till för att bedöma vad som är vintage. Vad som är kul är en annan sak och rätt så individuellt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Skärpning gossar. Antal år på nacken är det enda rimliga att hålla sig till för att bedöma vad som är vintage. Vad som är kul är en annan sak och rätt så individuellt.

Det är inget fel på klockan i fråga, mkt trevligt hantverk.......kul med org skick osv...men den är post 86......no vintage.....vedertaget, vidimerat, fastslaget......nyckeln i sjön.......
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
När åldern är ett egenvärde. Tycker det är synd att safirrollar med vitguldsindex hittar hit nu, tänker inte försöka förbjuda dem men det är vad jag tycker.
image.jpeg

;) <3
 

Gummo

Joker
2-Faktor
När åldern är ett egenvärde. Tycker det är synd att safirrollar med vitguldsindex hittar hit nu, tänker inte försöka förbjuda dem men det är vad jag tycker.
Inget egenvärde bara en gräns. Finns ju många tråkiga, generiska gubbklockor som är gamla och inte tillför så där jättemycket i världen. Försvarar inte safirsubbar men vill ha ordning och reda.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det är blir ju klurigt.....matt tavla med pumpaindex......sen ett safirglas som lök på laxen......vintage....ja..nej....nja.....oklart!! Hade inte bangat en 3x6:a i det utförandet...ingen är Rail.....och shit i Comexloggan.....det var mer pumpan jag var ute efter....

image.jpeg
 

A.J.

Panerai
Hahaha!:) Lite snurrigt ett tag där.. Men som ägare av klockan som @deddas startade tråden om så är jag benägen att hålla med om att den inte riktigt kvalar in som vintage... än!
Kanske mer en "semi-vintage":) Den är ju bara 28år ung... Så borde väl ha legat i "diskussions" delen istället! Hursomhelst så verkar det vara en skön stämning här inne i vintage delen!:) Ha det gott alla!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hahaha!:) Lite snurrigt ett tag där.. Men som ägare av klockan som @deddas startade tråden om så är jag benägen att hålla med om att den inte riktigt kvalar in som vintage... än!
Kanske mer en "semi-vintage":) Den är ju bara 28år ung... Så borde väl ha legat i "diskussions" delen istället! Hursomhelst så verkar det vara en skön stämning här inne i vintage delen!:) Ha det gott alla!
Ses om två år då :)
 

deddas

Rolex
Misstaget ska inte göras om igen! :p
Grattis till klockan @A.J. jag tyckte den var väldigt fin! Störde mig bara på den felaktiga beskrivningen...
Mvh
Deddas
 

poormans

Rolex
Det är blir ju klurigt.....matt tavla med pumpaindex......sen ett safirglas som lök på laxen......vintage....ja..nej....nja.....oklart!! Hade inte bangat en 3x6:a i det utförandet...ingen är Rail.....och shit i Comexloggan.....det var mer pumpan jag var ute efter....

image.jpeg

ingen av de där är efter 1986
 

Mattan

Panerai
Fast en åldersgräns är väl enda sättet att göra det på, hur ska man tex bedöma när en Speedy pro är vintage isfo_O
 

poormans

Rolex
åldersgränsen för när en speedy är vintage verkar just ha flyttats fram i absurdum
om man ska gå efter tex denna en skabbig, skitig och trasig speedy ifrån 97 för 19k plus 15%
upload_2016-6-16_19-31-17.png
 
Topp