• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här blir för dumt Seiko....

Alruts

Rolex
Pledge Member
Re-issues är en sak, men va f*n tänkte dom på här...?

5D36883A-5FB9-4FE5-A08E-F4D31634EAF1_zpsts1p76sf.jpg
49ED6C01-AB42-4DAC-A50B-4B101389EBA9_zpsbi4nhgv2.jpg
 

DrDre

Patek
Sååå dum var den väl inte? Kombinationen av retro sport/racing 60-talsklocka (där tycker jag man fått till det snyggt) och open heart blir lite av en stilkrasch och den hade nog blivit betydligt snyggare utan "hålet".
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Sååå dum var den väl inte? Kombinationen av retro sport/racing 60-talsklocka (där tycker jag man fått till det snyggt) och open heart blir lite av en stilkrasch och den hade nog blivit betydligt snyggare utan "hålet".

För det första, det är ingen chronograph, varför då en fake tachyring som går från 0-60....???
Ska inte ens nemna fake tourbillon, men den har dessutom växt till 43 mm också. Kunde dom inte bare lagat till en enkel chrono, istället för det här? Gissar det här är resultatet av late-night brainstorming med stora mängder Suntory.....
 

DrDre

Patek
För det första, det är ingen chronograph, varför då en fake tachyring som går från 0-60....???
Ska inte ens nemna fake tourbillon, men den har dessutom växt till 43 mm också. Kunde dom inte bare lagat till en enkel chrono, istället för det här? Gissar det här är resultatet av late-night brainstorming med stora mängder Suntory.....

Det är ingen tachymeter bezel. Det är en vanlig 60 minutersvridring som tex Submariner och Turnograph har.
Vet inte om jag vill kalla open heart för fake tourbillion. Det är många klockor som har en del av urtavlan öppen.

Så här ser en tachy meter ring ut.
TACHYMETER-BEZEL-GEAR-PATROL.jpg
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Det är ingen tachymeter bezel. Det är en vanlig 60 minutersvridring som tex Submariner och Turnograph har.
Vet inte om jag vill kalla open heart för fake tourbillion. Det är många klockor som har en del av urtavlan öppen.

Så här ser en tachy meter ring ut.
TACHYMETER-BEZEL-GEAR-PATROL.jpg
Nope, det är ingen vridring, den är fast och gjord för att se ut som den här:
6139Kanji.jpg


Att det är många andra som har open heart gör det häller inte snyggare....:(
 

DrDre

Patek
Nope, det är ingen vridring, den är fast och gjord för att se ut som den här:
6139Kanji.jpg


Att det är många andra som har open heart gör det häller inte snyggare....:(
Om det går att vrida på den eller ej vet jag inte (går ej att se på bilden), men det är INTE en tachymeter ring. Det är en vanlig 60 minuters ring.
 

DrDre

Patek
Men det ÄR ingen tachymeter ring. Det är ju en vanlig 60 minutersring. Inget fake med det.
Open heart är inte heller fake tourb. Det finns massor av tillverkare som har det. Tex Zenith har ett helt gäng.

Zenith%20ChronoMaster%20Open%20XXT%2003_1260_4021_02_C505.jpg
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Jag har inget imot retro, äger en re-issue själv som jag gillar. Det jag tycker är för dumt, är att dom kopierar boett, bezel och lay-out generellt på ett ikon, sen verkar det som dom inte orkade mer och kom upp med den här för att gå hem tidigt äller nåt. Det här kunde ha blivit hur bra som hälst, om det hade varit en kronograf, nu är det bara tragisk.
 
Topp