• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här kommer Spencer66 att gilla!!

V

Viggen

Guest
Tror att det mycket har att göra med hurdana intressen man har. Exempelvis gillar man motorsport så blir man matad med diverse klockmärken som Rolex, Omega och Longines från en tidig ålder. :)
 
Trot eller ej så hittade jag denna och den känns mer korrekt..... :lol:

4AE83A0A-90E5-40E3-AC45-74F0EDCCED9A-5523-0000074995433BC1.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror nog att siffrorna är korrekta......men titeln är felformulerad. Vi bör prata om en top of mind undersökning.....
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Haha Masterkiller den var rolig !

Jag gillar båda märkena, men det som jag tycker talar för Rolex fördel är att dom kör ganska säkra kort på sina modeller och låter Tudor ta den expermintella biten, känns som att det håller Rolex klassiskt och lyxigt.

Omega kan ibland göra lite fjantiga versioner som 007 osv, blir lite larvigt då trots att dom har många andra fina modeller.
Det gör att exlusiviteten inte känns lika hög som Rolex.
 

Ricrob

Patek
Om jag nu ska anta att raddan ovan syftar på mina inlägg (ja, jorden snurrar för det mesta kring mig) angående tävling mellan Rolex-Omega, så undrar jag stilla; Vad i de inläggen gick att misstolka som att jag ylade om det ena eller det andra märkets storhet över det andra? Läs igen och fundera på den saken.

Jag passar även på att understryka en gång för alla att jag är INTE Omega-fanboy och jag ogillar INTE Rolex på ngt sätt! De flesta här inne känner till hur många klockor/märken som passerat hos mig de senaste åren och att det nu stannat vid en Omega och en Tag Heuer är helt och hållet pga designen på de båda och ja, det förstås, hade jag fetare konto så hade jag även haft en GMT-C, det vet också de flesta.

For the record, så hade jag förmodligen gillat Ploppen lika mycket om det varit Oris, Bretling (sjukt overkligt men kittlande tanke) eller TH m.fl. Så länge de var först med designen, för Ocean7 å de andra går bort, iaf nu när man testat the real deal.

Summering; Jag är ingen fanboy men Omega gör i mina ögon galet fina ur och har en flora med många galet bra modeller, synd bara på att de gödslar klockor och förr inte var mer rädda om sitt rykte och höll sig till premium mer seriöst. Jag gillar Rolex skarpt och håller fullständigt med om att de regerar i marknadsföring, synd bara att de fastnat (med ett par undantag) i 40mm +/- ngn mm och ännu mer synd är ar att de som köper/äger Rolex tydligen tror att man måste frälsa världen och att det ingår i köpet att ställa sig över både mer och mindre fina/bättre märken. Ni vet, det där med bajsnödighet..

För att ingen ska tro att jag är bitter, sur eller ngt annat tråkigt så :D
 
Topp