• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här med mesh

Fabian

Patek
2-Faktor
DSC_0246.JPG
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ska man våga sig ner i det träsket?

Hur ligger det till med ansningen? Kommer den sköta sig själv på handleden med ett mesh under de första dagarna?
 

Rojalisten

Panerai
Mesh är grymt! Älskar mesh! Jag känner mig redo för att dyka med hajar så fort jag har mesh på mig. MEN det hela handlar om att ha rätt typ av mesh på en klocka som gör sig bra på mesh. Det finns en jäkla massa billiga, obekväma och vassa mesh som man ska skippa. Jag föredrar de grövre s.k. Shark mesh. Finns stora kvalitetsskillnader på dem också. Strapcode har ett par med riktigt hög kvalitet. Sen måste man ha rätt spänne. Den clasp du har på ditt JoberMan är inte bara ful men också obekväm. Det fulaste är dock täta mesh med cylinderändar! :hungover:

Detta är mitt favvomesh med butterflyspänne. Finns på strapcode i alla storlekar, olika spännen och i polerat, borstat eller blästrat utförande. Kostar typ 900kr med frakt men det är det värt!

F93F0ACE-18E9-4CB5-9416-0E1730FC4764_zpsf6vc99vz.jpg


77eaf8eb9b5e3284ebebc213b5fd0188_zpsb636df9e.jpg



vilken fuck off pjäs! mäktigt!!
 

KMS

Rolex
Mesh är coolt! Som med alla länkar/band passar olika bra på olika klockor. Får mer Hajbrottarkänsla än Prins Valiant.
 
Nej, jag tycker inte heller om det. Om man sett ut som en riddare vore väl helt ok, problemet är att alla klockor förvandlas till ett damsmycke på mesh.
Ploprof är väl möjligtvis ett undantag...
 

Ponlarsson

Panerai
Kan vara snyggt på andra men inget för mig. Kan inte riktigt sätta fingret på det, men av någon anledning känns det inte hundra.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Full respekt till er som gillar mesh. Ringbrynja på armen är inte min kopp te. Men om någon skulle ta polisgreppet så funkar det bättre på vintage tycker jag;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Bekvämt? O Ja!
Funktionellt? Absolut!
Kommer det att bli en favorit? Nej
Får det godkänt! Jepp!

Hade det varit orginal mesh och lås att det fått bättre betyg.

image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Håller med dig angående Mesh JoberMan, har skiten liggandes i en låda faktiskt. Snyggt att titta på, men går fan inte att bära på någon av klockorna jag har i min ägo. Vet inte varför det inte flyger för mig, om det är pga att det har med Prins Valiant att göra eller bara känns fel pga att det har att göra med våran egen lilla mesiga Prins Carl-Philip står nog skrivet stjärnorna. Ja,ja...hur som haver barnen kär, bra skrivet farbror ;)!

Lite som RicVin är inne på angående Nato skiten, snyggt som Fan på bild när man ser det på andra, men när man skall till att bära skiten själv så är det svårt, mycket svårt att känna få rätt feelings för Nato.
 

Rivalen

Rolex
Jag har gjort några tappra försök genom åren att köra på mesh. Varje försök har dock givits upp i sort sett direkt. Jag vet inte varför, men jag känner mig obekväm med mesh. Inte för att själva armbandet i sig är obekvämt, utan jag känner mig helt enkelt obekväm med att bära det. Har för mig att det var Denke som uttryckte det som att han kände som prins Valiant varje gång han satte på sig ett mesh. Jag tror det är där skon klämmer lite, för vem vill känna sig som prins Valiant den här sidan millenieskiftet?
image.jpg

Jag monterar meshet, tycker att det ser ganska snajdigt ut, sätter på mig klockan, och ridå, känns tillgjort och lite fånigt.
image.jpg

I dag insåg jag dock att det är dags att göra upp med mina aversioner på allvar.
image.jpg

Det kan inte vara svårare än att en 36mm-klocka känns liten de första dagarna efter att ha burit en 42mm.
image.jpg



Jag har burit mitt mesh hela dagen på jobbet.
image.jpg

En sväng till gymet hann jag också med.
image.jpg

Förmodligen har inte en djävel ens noterat mitt mesh. Ingen har rullat med ögonen bakom min rygg och tänkt 'tror han att han är prins Valiant, snubben därborta med ringbrynjan runt handleden'.
image.jpg

Nu ligger jag här i sängen och ska snart somna. Känner mig fortfarande obekväm. Lite tillgjord och fånig.
image.jpg


Bara att hålla med. Meshet är påtagligt och tar mycket uppmärksamhet (från klockan) och jag känner att det blir lite "to much". Om det beror på att få bär mesh och att jag är ovan/bär det för sällan? Vet inte, men i lådan ligger det.
Jag har dock bestämt mig nu. Jag ska köra mesh tills mitt motstånd släpper. Tills prins Valiant är jagad på flykten. Om det så ska ta en månad. Kanske två.
image.jpg

God natt önskar mitt mesh och jag. I morgon är en ny dag. Nya prövningar. Förhoppningsvis något mindre besvärad.
 

Rivalen

Rolex
Så hår skulle mitt svar sett ut.

Bara att hålla med. Meshet är påtagligt och tar mycket uppmärksamhet (från klockan) och jag känner att det blir lite "to much". Om det beror på att få bär mesh och att jag är ovan/bär det för sällan? Vet inte, men i lådan ligger det.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Mesh på ploppen är grymt, allt annat är tveksamt. Finns definitivt exempel på klockor som passar på mest i denna tråd (Breitling SOH tex). Men på en rolex flyger det icke :stop:
 
Topp