• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här vill man ju inte vara med om!

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ingen härifrån får vi hoppas. Det är läskigt att köpa/sälja klockor hur man än gör, även fast man anstränger sig till det yttersta för att vara säker kan man inte helt skydda sig mot sånt här.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det är åt h-vete att det händer.
Vet inte hur man ska klara sig i framtiden med alla rån på privatpersoner
 

MLP

Omega
Känns nästan som ett måste att göra affär på jobbet med övervakningskameror om det inte säljs inom KS i framtiden :-/
 

osc10

Panerai
2-Faktor
trist som f-n. man kan lätt tro att f2f är lösningen för en bra affär, tydligen inte!
 

Jens

Greedo
Ingen härifrån får vi hoppas. Det är läskigt att köpa/sälja klockor hur man än gör, även fast man anstränger sig till det yttersta för att vara säker kan man inte helt skydda sig mot sånt här.
Spelar väl ingen roll om det är nån från KS som drabbats eller ej?
Förjävligt hursomhelst.

J
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Spelar väl ingen roll om det är nån från KS som drabbats eller ej?
Förjävligt hursomhelst.

J
Absolut tråkigt oavsett vem som råkat ut för det, men är ändå skillnad för mig om det är någon i min familj eller bekantskapskrets som råkat illa ut än någon random-dude. Så jo, jag tycker det spelar roll.

Ännu en anledning att bara göra affärer här med medlemmar som har goda referenser.
Verkligen, spontant dumpar jag nog hellre en klocka på auktion eller pantbank än säljer via t.ex. blocket.
 
Som sagt, köpa och sälja enbart via KS. Då minimerar man iaf riskerna.
Tyvärr finns det numera gott om folk som är beredda att sabba en annan persons liv för en ändå relativ småsumma.
 
Topp