• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här är inte snyggt

hellbit

Cartier
Jag är fullt medveten om att jag svär i kyrkan nu.
Det talas mycket om storlek på forumet vilket ibland får mig att undra hur små mina fellow klocksnackare är
Detta är mitt svar på när en klocka är fantastiskt fin men som i mina ögon ser rent ut sagt förjävlig ut pga den lilla storleken. Har nog aldrig sett något tramsigare.
image.jpg
 

hellbit

Cartier
Jag gillar nato i nylon men aldrig förstått mig på de i skinn, bandet är fult som stryk, klockan däremot har en alldeles lagom storlek.
Jag anser mig ha koll. Följer klassiskt mode,är inredningsintresserad osv. Jag kan ändå inte fast jag försöker, se att det ser snyggt ut.
 

hellbit

Cartier
Ser ut som en fingerborg på en elefantpitt.
Jag tittar inte på bandhornen utan själva klockan. Som sagt jag vet att jag är relativt ensam om mina tankar här men eftersom många andra trådar handlar om att klockor är stora så säger jag mina tankar om denna. Kan vara bandet som förstör det för mig men oavsett så ser det tramsigt ut.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag anser mig ha koll. Följer klassiskt mode,är inredningsintresserad osv. Jag kan ändå inte fast jag försöker, se att det ser snyggt ut.
Jag harr noll koll på mode, är totalt ointresserad av inredning :)

Men jag kan säga att ingenjörsmässigt är den där klockan mycket mer imponerande en t ex en jätteplums panerai (förlåt alla paneraiägare) även om paneraien hade haft exakt samma typ av komplikationer.
 

hellbit

Cartier
Jag harr noll koll på mode, är totalt ointresserad av inredning :)

Men jag kan säga att ingenjörsmässigt är den där klockan mycket mer imponerande en t ex en jätteplums panerai (förlåt alla paneraiägare) även om paneraien hade haft exakt samma typ av komplikationer.
Det har jag aldrig ifrågasatt. Fantastisk klocka men för liten på denna arm.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Håller med föregående talare.
Superfin klocka men osannolikt smaklöst att bära den på det där bandet.
 

hellbit

Cartier
Jag äger en vitgulds DJ som jag gillar men som får för lite tid. Kanske skulle varit 39mm ifall det skulle klicka bättre.
image.jpg
 

hellbit

Cartier
Hänger inte riktigt med, ser helt normalt ut bortsett från bandet i mina ögon.
Är helt med på att 99% här på klocksnack tycker det. Grejen är att sedan flera personer tyckt att min DJ är en tjejklocka (vilket jag absolut inte bryr mig om) men det har ändå fått mig att fundera en del. Debatten handlar alltid om att klockor är för stora. Jag tycker det kan vara för litet också.
 

JayJay

Rolex
Det har jag aldrig ifrågasatt. Fantastisk klocka men för liten på denna arm.

Stor eller liten är en ren trendråga. Håller med om att storleken inte är modern. Just nu anses det snyggt när boetten fyller ut hela ovansidan av handleden. Så har det inte alltid varit och kommer heller inte alltid förbli på det viset. Vad gäller själva layouten så är den ju väldigt klassisk. Den som köper klocka enkom för det estetiska bör dessutom köpa något annat än PP. Inbillar mig att ägaren har fler skäl till varför han bär klockan.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Är helt med på att 99% här på klocksnack tycker det. Grejen är att sedan flera personer tyckt att min DJ är en tjejklocka (vilket jag absolut inte bryr mig om) men det har ändå fått mig att fundera en del. Debatten handlar alltid om att klockor är för stora. Jag tycker det kan vara för litet också.

Försiktig nu, det kommer att försvaras med gråt, näbbar och klor. Du kommer också få höra om clownklockor, dvs över 40mm och hur hemska det är.
 
Det enda som är lite fel på klockan tycker jag är den oproportionerligt stora kronan.
Här är en av mina 35mm klockor på min 19,5 - 20 cm handled.
Perfekt enligt mig.
Det värsta jag vet är då bandhornen "hänger i luften" för att klockan är för stor eller handleden är tunn, späd och larvig;)
P3070282 (2).JPG
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Är helt med på att 99% här på klocksnack tycker det. Grejen är att sedan flera personer tyckt att min DJ är en tjejklocka (vilket jag absolut inte bryr mig om) men det har ändå fått mig att fundera en del. Debatten handlar alltid om att klockor är för stora. Jag tycker det kan vara för litet också.

Klockor kan aldrig bli för stora eller för små, de är alla olika och har sin egen charm. Vissa gillar stora, vissa gillar små och vissa bryr sig inte så mycket om storleken utan tänker mer på vilken fantastisk manick de har på armen :)
 

hellbit

Cartier
Det enda som är lite fel på klockan tycker jag är den oproportionerligt stora kronan.
Här är en av mina 35mm klockor på min 19,5 - 20 cm handled.
Perfekt enligt mig.
Det värsta jag vet är då bandhornen "hänger i luften" för att klockan är för stor eller handleden är tunn, späd och larvig;)
P3070282 (2).JPG
Du är rätt grov. Klockan ser späd ut i mina ögon. Är detta ens ok att säga? Här på KS kan man säga att det ser för stort ut men är min tråd på gränsen
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag tror att bilden luras lite, dels med det fula och stora bandet men också att underliggande handled är relativt stor.

Jag tycker att 1518 är helt fantastisk och komplett, synd att det inte finns möjlighet att köpa för pengar...
Lite bilder via Google hehe

186.jpg


PatekPhilippe1518-6.jpg


99-3.jpg


ipaM0EC15QBY.jpg



1397581547636


1310WA_USA-Christies-44.jpg
 

hellbit

Cartier
Nu är det en helt annan sak.
Löjligt snygg!!!
Men i min värld inte på bäraren på mitt inlägg
 
Topp