• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det kom en grön polack med posten!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JCE

Cartier
Rg1qkXJ.jpg

oCc9dmH.jpg


En coctail av Tudor/ Heuer till ett pris av 180 € postad. Inne tickar ett batteridrivet Seiko-verk. Rätt rolig klocka för en liten slant om man inte lider av kvartsallergi. De har två nya varianter på G nu i höst och även några andra projekt.
http://vratislavia-watches.com/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, varför inte liksom. Får lite Zodiac-vibbar på tavlan, men boetten var fet och ett stänk av SEIKO är ju aldrig fel. :)

Vet du vad det är för urverk som sitter i?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har inte en susning om verket. Gick bara in på länkad sida för att ta en närmare titt på klockan. Informera oss gärna om verket yonsson så kanske Spencer låter denna unboxing vara kvar :)
Kan inte påstå att jag har stenkoll, men kronografdelen drivs av en fjäder (tror jag), så urverket är halvmekaniskt. Det gör att kronograffunktionen glider fram som på en mekanisk kronograf istället för hoppar varje sekund som på en kvartskronograf.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kan inte påstå att jag har stenkoll, men kronografdelen drivs av en fjäder (tror jag), så urverket är halvmekaniskt. Det gör att kronograffunktionen glider fram som på en mekanisk kronograf istället för hoppar varje sekund som på en kvartskronograf.

Coolt, låter som en riktig Seiko-grej.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp