• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det kom ett paket - I väntan på en helig graal

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vad gör man när man väntar på något gott, jo man skaffar något annat så länge :)

Har känt att det är dags att köra på något som inte funnits i lådan på ett tag...


What?!

Välförpackat...

Välkänt märke!

Certina "panda/omvänd panda"? quartzkronograf i titan.

Har märkt att quartzarna börjar invadera KS, vilket passar bra då mekaniska kronografer lätt känns för toptunga för mig.

Titan är inte så dumt ändå, det gör att jag känner mig mer bekväm med modernare dinkor på metalllänk, vilka annars lätt känns för tunga. Rassliga vintagelänkar eller titan är alltså tydligen det som gäller för mig.


Har märkt att småköp, är nästan lika roliga att öppna och leka med, som de lite tyngre grejjerna. Perfekt tidsfördriv i väntans tider...

Tack aljung för snabb och smidig affär!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Kul att du gillar den! Missade att den var i titan när jag köpte den, trodde att snubben jag köpte den av glömt att lägga klockan i paketet. Mycket (om än lätt) klocka för pengarna :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till tidsfördrivet! :) Hur klickar du med titan?
Tack! Tycker det, som sagt, är bra viktmässigt, så länge man kör länken. Ger en lagom tyngd för oss som är vana vid lätta vikta vintagelänkar. Patinan/finishen efter lite användande, antar jag blir annorlunda jämfört med stål, på både gott och ont kanske.
 
Topp