• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det kom ett paket

Andsan

Rolex
Vad kan det vara?

Något svart

Datakabel med mera, nu blir det intressant

En kub

En Winder :)



En lyxwinder med 3 års garanti. Programerbar så att den går som du önskar.
Ca 900 euro är riktpriset. Priset kan verka högt men kvaliteten är nog hög, hoppas jag.
Jag måste köpa några batterier till den och därefter så kan jag lämna en redogörelse hur den fungerar.
/Anders
 

Wi

NLA
2-Faktor
Den ska ha lite speciella program va?
Och då menar jag inte de vanliga 3-4 olika programmen för vintage, nya, valjoux osv.
btw..ingen sladd för att koppla till nät-el?
 

Andsan

Rolex
Den ska ha lite speciella program va?
Och då menar jag inte de vanliga 3-4 olika programmen för vintage, nya, valjoux osv.
btw..ingen sladd för att koppla till nät-el?

Denna skall man kunna programera efter vad man önskar. Den drivs genom två batterier som skall räcka i 3 år. Ingen nätsladd!
Återkommer när jag startat upp denna. Har fått en länk med nedladdning med data för denna.
Som sagt, återkommer när jag provat denna.

/Anders
 
  • Like
Reactions: Wii

Andsan

Rolex
Nu har jag satt i gång den. Har också fått en länk från Tyskland om att ladda ner ett program genom Drop Box. Drivrutiner installeras från Windern till datorn när datakabeln kopplas in.
Jag tycker att den ser bra ut och kvalitetskänslan är hög. Locket framför klockan är dock lite besvärlig att avlägsna, och det är det enda minuset.





/Anders
 

Sond

Patek
Nu har jag satt i gång den. Har också fått en länk från Tyskland om att ladda ner ett program genom Drop Box. Drivrutiner installeras från Windern till datorn när datakabeln kopplas in.
Jag tycker att den ser bra ut och kvalitetskänslan är hög. Locket framför klockan är dock lite besvärlig att avlägsna, och det är det enda minuset.


/Anders
Två frågor:
- är den tyst?
- kan den något som inte en vanlig winder kan? Någon skrev om särskilda program.

Snygg är den.
 

Andsan

Rolex
Den är helt tyst. Jo, man kan programera den med hjälp av det medföljande program och få den att snurra efter dina önskemål. Jo, jag tycker också den är snygg men riktpriset på 999 Euro är allt för högt tycker jag.

/Anders
 
Topp