• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det kom ett paket!

Här kommer mitt första inlägg i forumet. Jag är på väg att sälja min lägenhet och hade tänkt unna mig en ny klocka efter försäljningen. Har sedan tidigare en Orisdykare men har känt mig sugen på något nytt ett tag. Först var jag inne på Tudor Pelagos. Men när jag var och klämde på den hos Krons Ur fick jag upp ögonen för IWC Aquatimer 2000. Kändes jäkligt rejäl och fin. Efter mycket tid här på klocksnack kunde jag inte hålla mig längre. Det fick bli inköp redan nu och hoppas på att läggan går med fin vinst :)

Idag dök det äntligen upp ett paket:


I paketet döljer sig en svart låda:


Stilrent värre:
BCCIOvs.jpg


Men vänta, det här är ju inte Aquatimer!! Nix, det bidde en Mark XVI istället. Efter lite tankeverksamhet bestämde jag mig för en lite mer dressad känsla och blev förtjust i denna. IW325501 från 2011. Servad av IWC Holland nu i oktober. Köpte från Horloge Platform som finns på Chrono24. Mycket bra säljare.
H3GDxCT.jpg

Hf6PHTn.jpg

Obligatoriskt wristshot.

Snabbt på med armband från Cheepo
Zk2wHGi.jpg

jsSdAzc.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
En riktigt fin klocka du skaffat dig där, har själv spanat på den vid några tillfällen, grattis :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Fin! Att den inte är en dykare gör ju dessutom att du kan behålla den sköna orisen med gott samvete...eller byta den mot pelagos eller aquatimer :)
 

Axwell

Omega
Grattis till en riktigt fin klocka, bra val! Och välkommen hit! :D kommer för övrigt också från Luleå, vi börjar ju faktiskt bli några få härifrån, hade varit kul att träffas över en kaffe nån gång och få pröva lite nya klockor! :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Klassisk vacker klocka. Med den behöver man inte oroa sig för tillfälliga trender och dyl. Funkar alltid. Grattis!
 
Topp