• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det mest störande du vet!? (klockrelaterat)

Topptunga klockor...

När man har justerat länken på sin klocka så att den sitter 100% perfekt.
Sen sätter man sig t,ex i bilen och det är som vanligt kallt och jävligt och handleden krymper några millimeter på direkten.
Sen har man en topptung klocka och den vickar över åt något håll på handleden när man håller handen på ratten.
Sen vickar fanskapet fram och tillbaks tills man blir galen. Detta måste vara det absolut mest störande som existerar!?

Iofs så vill man bara gå bärserk när man har en klocka där kronan trycker in på ovansidan av handen när man böjer handen för att t,ex ställa sig upp och stödja sig mot bordskanten. Detta är också extremt störande och något som får mig att göra en säljes-annons på samma sekund.

Det tredje mest störande är när man har ett silikonband som är typ helt jävla omöjligt att få av för att det är feldesignat så att man måste dra hårt som fan i bandet för att "låspinnen" ska gå ur hålet på remmen. FY FAN

Någon fler som stör sig något så djävulskt på småsaker?
 
Folk som skapar trådar om Det mest störande du vet på klockforum. :bored:


5hzrmr9.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
När man drar en repa med mejseln på den nya klockan.

När man drar sönder en skruvskalle på den nya klockan.

När någon hugger tag i en klocka med PCL eller andra polerade delar för att "titta" och efterlämnar massa fettfläckar som gör att man känner sig smutsig.

Osv osv...
 
När man drar en repa med mejseln på den nya klockan.

När man drar sönder en skruvskalle på den nya klockan.

När någon hugger tag i en klocka med PCL eller andra polerade delar för att "titta" och efterlämnar massa fettfläckar som gör att man känner sig smutsig.

Osv osv...



Haha, jag har själv lyckats repa länken på en 14060M jag hade för ett tag sedan, och sedan dess spenderade jag typ en hel kväll för att slipa till en spårskruvmejsel så att den passar absolut perfekt till skruvarna på Rolex länk typ GMT och SUB. Nu är jag inte längre nervös när jag ska justera. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Stör mig sällan... Men får väl erkänna att det kan finnas ett klockrelaterat störande beteende hos ungarna då och då... :D

"Ska bara..." :banghead:
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Haha, jag har själv lyckats repa länken på en 14060M jag hade för ett tag sedan, och sedan dess spenderade jag typ en hel kväll för att slipa till en spårskruvmejsel så att den passar absolut perfekt till skruvarna på Rolex länk typ GMT och SUB. Nu är jag inte längre nervös när jag ska justera. :)


Inte jag heller...längre... men risken finns ju iofs alltid om man inte är försiktig. :)

Kom på att jag stör mig på AD-personal som lägger klockorna vilandes på länken. Blir ju repor för fan! :depressed:
 

16610

Patek
2-Faktor
När folk/personer är fast vid ett klockmärke.

När sambon tror man har en xxxxxxx och det är en Rolex etc. (Lika med bil)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är vridringsfascist, så det värsta jag vet är vridringar som spontanvrider sig eller glappar vare sig det är vertikalt eller horisontellt.

Dykarklockor utan borrade bandhorn är även helt ofattbart störande.
 

Norra

Panerai
Folk som har klockan på fel (höger) arm.
Folk som tycker att 36mm+ är litet.
Tickandet av ett kvartsur.
Parfymklockor, (och när deras ägare tror det är riktiga/märkesklockor).
Folk som kallar handvridna klockor för mekaniska (automater är ju också mekaniska).
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Värsta jag vet är när man kliver ut fr urhandlaren med en splitter ny klocka, medans man promenerar och begrundar mästerverket trampar man snett, staplar ut i trafiken och lyckas bli påkörd av en glassbil, på nått vis fastnar man med antingen jackan, väskan eller byxan i bakre kofångaren och släpas med en bra bit.
När bilen äntligen stannar och man tittar på klockan är den helt repig... hatar sånt.
 

Jonte73

Audemars
Värsta jag vet är när man kliver ut fr urhandlaren med en splitter ny klocka, medans man promenerar och begrundar mästerverket trampar man snett, staplar ut i trafiken och lyckas bli påkörd av en glassbil, på nått vis fastnar man med antingen jackan, väskan eller byxan i bakre kofångaren och släpas med en bra bit.
När bilen äntligen stannar och man tittar på klockan är den helt repig... hatar sånt.
Fucking hell ! Sånt där är aldrig bra ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Störigt när man köpt ett läderband, och håljävlarna sitter icke-optimalt

Antingen sitter klockan för löst, då drar jag åt ett hål till. Men då blir det för tajt... :mad::arghh:

Omöjligt att microjustera utan att stämpla egna fula hål
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Oxå irriterande när kronan gräver sig ner i handleden/handen. Speciellt vanligt på +40mm klockor för min del

Rant over
 

Norra

Panerai
När man ej har originalspänne/viklås, (speciellt på lite finare märken).
När man har spänne/viklås som ej matchar i material/färg.
Folk som säger tror att mobilen är en klocka.
U-Boat.
 

maxmol

Panerai
När man rengör länken och länkstiften slinker ut när man är på krogen. Full och glad med blänkande klocka så gestikulerar man som en italienare. SWOOOOSH så flyger klockan av armen och landar med en ordentlig smäll på uteserveringens stengolv... Ordentliga hack på vridningen och man är nu gråtfärdig och full istället för glad och full. :arghh:

Det hatar jag.
 

Norra

Panerai
När man rengör länken och länkstiften slinker ut när man är på krogen. Full och glad med blänkande klocka så gestikulerar man som en italienare. SWOOOOSH så flyger klockan av armen och landar med en ordentlig smäll på uteserveringens stengolv... Ordentliga hack på vridningen och man är nu gråtfärdig och full istället för glad och full. :arghh:

Det hatar jag.

Ouch..
 
Topp