• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det mest störande du vet!? (klockrelaterat)

Mr Chance

Kalmar
Ska vara liiite seriös också. Jag stör mig på, likt JS (har du bytt nick, förresten?), när hålen i läderremmen inte sitter rätt och när bezeln är felmonterad så att triangeln inte sitter exakt kl 12.

Usch!
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
När man sitter på tronen, med klockan i handen begrundande den sköna boetten och tappar den så den hamnar precis på kanten av en kakelplatta (som står upp lite iom att det var svartjobb) vilken skär ett djupt jack i sidan... Tur den är en keeper.
 

fc2

Rolex
När det lanseras nya retroinspirerade kronografer och man ser att de använder trista ETA/Valjoux som sitter i tio tusen andra modeller.

När alla nya kronografer envisas med att vara manuella och/eller ha datum.

När Omega måste köra sina co-axial i allting samt att de envisas med att stoppa i 3303 (eller vad de nu heter) i alla intressant klockor de kommer med (tex senaste bullhead).
 

leicaphile

Panerai
Värsta jag vet är när man kliver ut fr urhandlaren med en splitter ny klocka, medans man promenerar och begrundar mästerverket trampar man snett, staplar ut i trafiken och lyckas bli påkörd av en glassbil, på nått vis fastnar man med antingen jackan, väskan eller byxan i bakre kofångaren och släpas med en bra bit.
När bilen äntligen stannar och man tittar på klockan är den helt repig... hatar sånt.

Fy fan, det där hände mig tre gånger bara förra veckan.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
När man tar av sig klockan i all hast innan säkerhetskontrollen, fumlar och tappar den i golvet så att den dör.
 
Topp