• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det mest störande du vet!? (klockrelaterat)

UNO

Panerai
När man drar Rolexen mot den STO-putsade väggen i n n e på kontoret.
Resulterar omedelbart i avföringspaket till arkitekten som är skyldig.
Att beställa djurporr till arkitekter som föreskriver sådana material är inget straff, de har säkert redan det i drivor på kontoret.:grumpy:
 

maxmol

Panerai
Efter som det här är "the hater" tråd. Så vill jag slå ett slag mot alla de som är i Thailand och kommer hem med en (fyll i valfritt schweiziskt klockmärke) och ska vissa upp den och påstår att man inte ser skillnaden... OM INGEN SER SKILLNAD, VARFÖR SA JAG ATT DEN VAR FEJKT INNAN DU BERÄTTADE DET! :mad:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Efter som det här är "the hater" tråd. Så vill jag slå ett slag mot alla de som är i Thailand och kommer hem med en (fyll i valfritt schweiziskt klockmärke) och ska vissa upp den och påstår att man inte ser skillnaden... OM INGEN SER SKILLNAD, VARFÖR SA JAG ATT DEN VAR FEJKT INNAN DU BERÄTTADE DET! :mad:


Haha en vän kom hem med en fusk-Tag Heuer Carrera… när han skulle flasha så var det imma innanför glaset och jag menade att han skulle köpa original nästa gång...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Får. Inte. Börja. Lacka...


hzbF1YO.jpg
 

Mattan

Panerai
Klockor som inte är 100% i funktionen(patina är för mig helt ok) Tex en vintage kronograf som aldrig nollar exakt, man tror att man inte ska bry sig men till slut flippar man för underpris bara för att bli av med problemet :mad:
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Alla vet ju att de bästa kopiorna tillverkas i samma fabriker som originalen i Kina. Kopiorna görs på övertiden för att dryga ut lönen för de anställda.
Vidare så är oftast kvalitén egentligen BÄTTRE på dessa klockor. Då arbetarna inte behöver arbeta under press och dåliga villkor i samma utsträckning som när "originalen" tillverkas.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Synnerligen störande att min gamla ruttna Explorerversion på jobbet bara har förmåga att lyckas visa ca 20 % av alla uppladdade bilder på KF..
Inte f-n får man ladda ner en färskare version heller..
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja, det var därikring och automatarna kostade 2-3.000 kr extra tror jag. Det är som dom som säljer tidiga Planet Ocean och skriver nypris 50.000 kr, bara för att dom nya med inhouseverk kostar så.
 

Obeedoobe

Friends of KS
När man kollar på klockan för att få veta tiden och i samma sekund som man tittar upp inser att man fortfarande inte vet hur mycket klockan är. Då har man istället kollat på allt annat t ex tavlan, boetten mm... Sjukt irriterande;)
Jävligt jobbigt när folk tror att man är en vandrande prislista. Kolla in den klockan! Hur mycket kostar den? Svar: skit på dig!

Mvh
 
Topp