Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Det värsta som har hänt din klocka!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jonulf, 23 oktober 2013.

1. Jonulf
    Trådstartare

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Riktigt mögliga beaters har alla sett men vad har föranlett detta slitage? Jag är själv förhållandevis rädd om mina klockor men hur är det för er andra?

Idéen till tråden kom jag på när jag mindes tillbaka till mina första casiodigitalare i början/mitten av 90-talet som hängde med fotbollsfighter i anrika st. Erikscupen. Av någon anledning tyckte jag att en redigt sliten casio var asballt! (These battle scars, don't look like their fading!) :)

Vad är det värsta som eran/era klockor har blivit utsatta för? Cykelvurpa? Tappad i målarburk?

Bilder och anekdoter välkomnas!

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Det värsta som har hänt mina klockor är att jag har försökt laga dem! Då är det tack och gonatt... :(

eriksson850, P-A, Icaras och 16 andra gillar detta.
  3. Jonulf
    Trådstartare

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Hehe vad har du gett dig på för något då? Övning ger färdighet!

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Har egentligen bara haft två rejälare incidenter...det ena var när jag (efter en paketöppning i bilen) lagt min Airman SST i knät för att prova nytillskottet. När jag klev ur bilen åkte SST'n face down i asfalten/gruset med några härliga, icke polerbara, battle scars som följd.

Annars är väl det mest extrema detta:

Någonting hände när jag vred upp den och man kan säga att visarna, typ, exploderade... :)

Carolin, eriksson850, Sond och 35 andra gillar detta.
  5. Jonulf
    Trådstartare

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Haha sjukt med visarna! Du kanske är för stark och vrider för hårt:rage:

6. rzc

rzc Stadsbo

Subben blev blöt ;)

jabla och Denke gillar detta.
  7. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Tappat bezelringen på Rolex G/S sub i 40 cm högt gräs när jag körde grästrimmern på en 4000 kvm igenväxt tomt. Slog i klockan på trimmern och märkte det när jag var klar. Efter att ha kollat med urmakaren vad en ny kostade så ägnade jag ett par timmar att leta efter eländet och voila, där låg den. Vart hyffsat bra timpenning på letandet.

Ekmikael, falten, krämbulle och 6 andra gillar detta.
  8. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Rasade ur en riksha i Delhi, rejält på asselet. Slog i min IWC 3536 ordentligt med rejäl repor på såväl armband som boett till följd. Gick att polera bort, nästan.

eriksson850, Fixoflex, Aquaracer2 och 5 andra gillar detta.
  9. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Att den blev såld...

P-A, Ekmikael, A.Gold och 16 andra gillar detta.
  10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Tappade en datejust i marken precis när jag tagit den ur paketet.

Den klarade inte det.

Ekmikael, Zed, jabla och 3 andra gillar detta.
  11. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Hade en G-shock på armen när jag kraschade med min mc 1999. Har inte sett den sedan dess men påminns om den ofta då den hjälpte till att krossa armen på ett antal ställen. Har forfranade en platta i vänsterarmen, inte bara pga klockan men den hjälpte till:)

Icaras och jabla gillar detta.
  12. leben

leben El Patrón

Jag känner till en kille som tappade en annan killes Rolex och när han skulle försöka fånga den i fallet råkade han istället ge den mer fart (tänk hoppserv i volleyboll) rakt ner i marken.

Ping Fryken Gavve
    :D :D :D

13. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Hiroshima-glycinen och Davvan granitslipade safirare är mina all-time favourites!!!! Såå jäkla sköna... :)

jabla och Davvan gillar detta.
  14. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Bara för att stilla min egen nyfikenhet, vad hade kalaset gått på annars?

Det där är bara.. hmm.. Höjden av otur att klockan hjälper till skadorna lite på traven?:confused:

Roland Spencer gillar detta.
  15. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Har en Seiko 5 som är otursföljd, Tappade den rakt ner i ett stengolv med glaset först. Sekundvisaren föll av. Sen har den skrapats mot poolbotten så den har repor på glas och ring. Den var även med om en Amerikansk fotbollsolycka där ett bandstift gick av och den flög åt helvete. Nu ligger den mest i en låda..

jabla och Jonulf gillar detta.
  16. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Vänta här nu, du hade klockan på under en match i amerikansk fotboll? Vad är ni för klockmisshandlare?!:D

17. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Haha nää bara lite vänskapligt kastande i parken! Det är ju en beater så den ska få känna stryk :D

MNVik61 gillar detta.
  18. Haddoque

Haddoque Bonde

En Tissot-quarzare satt på armen som jag tog emot fallet med vid en cykelvurpa, höstens första frostmorgon en gång på väg till pluggandet... lite repor i boetten som fick vara, stållänken riktades med polygrip och skruvstäd :(

jabla och Jonulf gillar detta.
  19. Michael Kors har hänt mig......!

F1zbo, Icaras, Bolio och 5 andra gillar detta.
  20. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Tappade min Seagull 1963 i marken och lyckades att tappa sekundvisaren och bryta av kronaxeln :(

jabla gillar detta.
  21. Johan M

Johan M Borgare

Nja, jag har supit bort min första klocka på Roskilde. En Tärnan som jag fått av min morfar. Det var lite synd men ingen katastrof.

jabla gillar detta.
  22. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Min son för ca sju år sedan hade en för honom jätterolig lek. Leksaker studsar så roligt om man slänger dem ner för trappan. En dag var det pappans Tag Heuer som fick en flygtur. Bezeln lossnade och servicen gick på 4500:-
    Hahaha!

iPhone | Tapatalk

Asplund, Icaras, OBRKV och 5 andra gillar detta.
  23. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    En klocka har försvunnit i samband med bullbak med barn.
    Tog av mig klockan och lade den på diskbänken i samband med degknådning. När baket var klart, bänken städad var klockan borta. Ingen klocka i bullarna, ingen klocka i soppåsen.
    Det var två, tre år sedan och den har inte kommit fram...

Bojke, Jens, wundlander och 10 andra gillar detta.
  24. leben

leben El Patrón

Här är den!!!!

andheg, yonsson, hublot och 8 andra gillar detta.
  25. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Det här var på 90-talet och jag har för mig att bara bezeln skulle kosta runt 5000.

26. Emil

Emil Borgare

köpte mig en suunto x-military som hade allt och lite till. tänkte att den skulle passa bra som beater när jag renoverade kompisens lägenhet, efter några minuter har jag en tjock repa mitt i klockan. varje gång jag kollar tiden så ser jag denna repa, den får ingen handledstid alls längre pga. det!

jabla gillar detta.
  27. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Får smått ångest av att läsa den här tråden. Vågar inte ens tänka på att tappa min 114060 i marken face first...

28. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Det värsta som har hänt var nog det bästa som har hänt:

Hade en Armani klocka som jag fick i julklapp, 3 månader senare söp jag bort den. :)

Bojke, Peddjy, Icaras och 4 andra gillar detta.
  29. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Gick på Garbo med min nya seamaster, en vecka gammal.

Vaknar upp med fet-repan på boetten .. Kul med nya prylar..

F1zbo gillar detta.
  30. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Köpte en Midas, använde den en handfull gånger, sedan blev det lite guldknas och sedan dess har den bott hos Rolex i Genève. Kommer kosta beg sub.

_jonte, Bojke, Aquaracer2 och 9 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield