• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det värsta som har hänt din klocka!

Dixie

Audemars
2-Faktor
Välte ned min Avenger Skyland från ca 1.6m höjd rakt ned i ett klinkersgolv. Landade rakt på kronografåterställaren som stannade intryckt. Blev en tusing fattigare men klockfanskapet köttar på enl rutin :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Var lite stressad på jobbet i början av sommaren, tog på mig klockan samtidigt som jag gick ner för en klinkers-trappa. Hade för tillfället ett nato på klockan, steget efter jag trodde att klockan satt fastspänd lossnade den från handleden, facedown ner i sista trappsteget och med en studs ner på klinkers-golvet. Kan säga att det var lagom kul att plocka upp den från golvet...

B0NEmVF.jpg


Lämnade in klockan hos Stjärnurmakarna den 25/6 för att byta glaset. Var inne en månad efter och frågade hur det gick med min klocka, men då hade dom inte ens kollat på den än. Har inte hört ett knyst från dem förrän i torsdags då dom ringde och sa att dom skickat iväg klockan eftersom ett glassplitter hade förstört ett kugghjul. Kommer nog aldrig mer sätta min fot hos dem efter att jag har fått tillbaka klockan (om jag någonsin får det vill säga)
 

10past10

Omega
Cyklade omkull med Mtb och 1665 i Gervsö. Repa i superdomen.
Cyklade omkull med 1675 på en lvg cykel i alperna. Repa på armbandet.
Har kört fast i en lavin med en 1016. Ingen skada.

Har varit med och dykt efter en trippel6:a som kompisen tappade när vi surfade (trots lås-varianten på armbandet!). Den var dock uppäten av havet. Om packningarna håller och den dansar omkring med strömarna så roar jag mig med att tänka att den ligger och tickar och håller tiden på havsbotten än i dag.

Mina klockor har för visso klarat sig ganska bra, men nu har jag fått för mig att min portion tur är förbrukad så jag har i princip helt övergått till plastklockor vid sport. (Det är väldigt befiande att smälla i grejer utan att känna den där sjunkade känslan av stundande i-lands kattastrof, rekomenderas varmt. )
 
Topp