• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var 25år sedan...

WallEnberg

Breitling
...jag hade en klocka senast.

Till att börja med så är jag novis i detta område och kan verkligen ingenting....än.

Har varit sugen på att köpa en klocka flera år nu, men häromdagen fick jag ett rejält klocksug....känns som jag blev fanatisk redan innan jag ens hade någon klocka. Har nu googlat runt i ett par dagar och läst på en del forum, dygnet runt. Vad vill jag ha? Sportig, enkel, originell, svart, vit, blå, läder, länk, gammal, ny? Känns som jag vill äga flera, det finns många, mycket snygga klockor.

Min första och enda klocka jag haft är en INEX (tror jag märket var). Antagligen gick den sönder efter jag varit oaktsam och mamma ville väl inte kosta på den och ville heller inte lägga ut pengar på en ny. Sedan dess har det varit tomt på armen, jag var då 13år.

Så nu 25år senare var det dags, idag åkte in till en butik i stan och visste inte fortfarande vad jag ville ha.
Men till slut hittade jag min första riktiga klocka, säkert ingen ovanlig modell och heller inget märkvärdigt, men jag tyckte den var/är snygg och passar som en första klocka att "börja" med. Var dock lite osäker på storleken pga mina små handleder, men det är väll en vanesak.

Tack till alla er entusiaster i detta forum som hjälpt mig att få ännu mer kött på benen.
Idag reggade mig här idag på klocksnack för jag tyckte det verkade trevligast här.

Lägger upp några bilder (taget med mobilkamera) på min Omega Seamaster Aqua Terra, vet inte vad den heter mer än så, kanske 3301 är ett nummer man använder som modellbeteckning?
Om det är någon som har något att tillägga om denna modell/utgåva får gärna fylla på med info.
Årsmodell tex?

VkW45Wy.jpg
t67VtI2.jpg
TBdLMU5.jpg
oHCqCct.jpg
 

WallEnberg

Breitling
Riktigt snygg, tycker det var ett bra val. Nu blir det bara värre när du tagit första steget ut i klockträsket :)

Tack! Ja det verkar vara så ;)

Grattis och välkommen!
Tack så mycket!

Välkommen till Klocksnack! Klockan är verkligen superfin.

Klart bra val! Välkommen till träsket..:)


Tack för välkomnandet, och tack för den fina responsen av val klocka :)

Jättesnygg! Härlig kontrast med de blå visarna!

Tack, det var det jag föll lite för ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Förutom att klockan är ruskigt fin reagerade jag på att du fann Klocksnack trevligast. :D
Du är varmt välkommen hit, ser fram emot fler bilder av ditt nyförvärv.

Sedan känns det alltid bättre när det blir lite fler personer som trängs omkring i klockträsket, man kan peppa varandra och tillsammans hitta bra skäl till att skaffa fler. ;)
 
Topp