Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Det var obehagligt....

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnlar, 15 augusti 2015.

1. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Måste skriva av mig lite... Var inne på stan nu på kvällen, vid Fridhemsplan och spelade lite kort med några polare på det halvsunkiga stället Biljardhallen.(fråga inte mig varför vi gick dit) Hade SD på handleden, och tänkte inte mycket på det. Kort därefter uppmärksammade jag att två ganska välklädda killar, nån meter bort, satt och kollade in på mig. Brydde inte så mycket på det egentligen. Efter ha druckit ett par koppar kaffe, vart det dags för toa-besök. Väl där upptäckte jag att båda följde efter. Ena stod precis bakom mig vid pissoaren. Förstod nästan att det handlade om klockan. Som tur det var så fanns det spegel strax vänster om mig, som gjorde att jag hade järnkoll därbaken. Mannen stirrade neråt midjan på mig och låtsade som han väntade på sin tur. Nu hade jag sådant där jävla beredskap på någonting var på väg att hända. Släppte inte blicken på männen. En fyllo kom in, och så tog jag tillfälle att smita ut. Då stötte den andra mannen mig med en lätt knuff, och jag kände direkt att han tog tag i underarmen med ett lätt och följsamt grepp. Jag reagerade blixtsnabbt (tack och lov att jag var nykter) och puttrade undan killen. Han verkade chockade, och sa ingenting. Gick snabbt därifrån tillbaka till polarna. Männen kom aldrig tillbaka.. Adrenalinet var på topp, och jag beslöt att gå tillbaka för att leta rätt på dom och ta bild. Men då var de redan borta.. Antog att de blev skrämda och gick...

Vill be er att vara uppmärksamma och försiktiga därute!

Godnatt!

Macklin, Svanis115, Wollen och 63 andra gillar detta.
  2. Alpha

Alpha Bonde

Vilka svin! Vad jobbigt det måste varit att stå i en sån situation. Imponerad över att du höll kylan och kom ur situationen väl behållen. Hoppas du mår bra!

Magnlar gillar detta.
  3. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Bra att du var vid ett nyktert tillstånd:) Ibland är det bäst att lämna dyra klockor hemma när man drar till halvskumma ställen!

Magnlar gillar detta.
  4. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Välklädda som i kostym eller vad?

5. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Att de orkar göra sig sådant besvär för något som lika gärna skulle kunna vara en kopia.

Magnlar, Airman och BadkarsPiraten gillar detta.
  6. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    En kopia inbringar dem mer pengar än vad de någonsin tjänat via arbete.

Vad skönt att du var på din vakt och förstod vad dom höll på med.
    Fy vad tråkigt när man inte ens kan gå ut, ta en bira och spela kort utan att folk försöker ta ens hårt inarbetade ägodelar.
    Jag börjar nästan känna tanken att varför ska man ens flytta hem till Sverige?
    Jag är så van vid att vara i Asien där ingen skulle göra sånt här att jag är van vid att alltid vara säker. Det enda jag är orolig över är faktiskt andra västerlänningar.

Vet verkligen inte om man skulle våga flytta hem till Sverige snart

Point Blank, par, Bender och 1 annan gillar detta.
  7. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Fy för. Tur att du var uppmärksam!

Magnlar gillar detta.
  8. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Helvete va otäckt. Läskig samhällsutveckling vi har i Sverige, snart ser väl gemene man medborgargarden som enda lösningen.

Peter cerwin, JohnDoe, Warwian och 1 annan gillar detta.
  9. KenKun

KenKun Biskop

Iskallt! :)

Magnlar gillar detta.
  10. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Usch fy fan, får man anta att du var extra skärpt efter allt du läst här på forumet?

11. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Mycket obehagligt! Väldigt bra av dig att hantera situationen på det sätt du gjorde. Jag kommer verkligen att vara mer uppmärksam efter din och andras upplevelser som det skrivits om. Tack för att du delade med dig, hoppas du mår bra.

Magnlar gillar detta.
  12. Linkan

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan inte folk bara köra med vad som är mitt är mitt och vad som är ditt är ditt!! Bra att du kom undan och att inte mer hände

Icaras och Magnlar gillar detta.
  13. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Usch, fy fan!

Magnlar gillar detta.
  14. Landshark

Landshark Borgare

Snyggt hanterat!

Magnlar gillar detta.
  15. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Tråkigt, bra att du var på hugget

Magnlar gillar detta.
  16. Callxx

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Va fan, alltid lika hemskt när det händer... Du tvätta väl händerna?

Buster och Hmpson gillar detta.
  17. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Fy fan. Tur att du var nykter och kvicktänkt! Obehagligt att det är så mycket skit nu för tiden...

Magnlar gillar detta.
  18. Airman

Airman Präst

Fy f-n. Otäckt.
    Är det inte bedrövligt att vi som gärna bär något trevligt på handleden måste tänka om i vissa situationer och lämna grejerna hemma.

Magnlar gillar detta.
  19. JLW

JLW Friends of KS

Från:
    首都
    Stockholm är inte sig likt... Bra jobbat. Ett tips är att bete dig som en helt galen pundare och börja skrika könsord och frusta - jag skämtar inte. Det funkar tom. mot pundare som försöker kniva en och stjäla bilen, om du beter dig helt galet så blir dom avskräckta och drar:stop:

20. sinner

sinner Friends of KS

Kyligt gjort!!
    I såna lägen önskar man att man vore kampsportsproffs så att man kunde gå bananas!!

21. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra gjort! Verkade det vara svenskar eller nyanlända? (Gillar det där ordet)

Warwian, Heloisa och JLW gillar detta.
  22. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Bra uppmärksammat och hanterat, trist att man inte sk kunna ha sin klocka på sug när man vill utan sång här!

23. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skjorta, slips, finbyxor med sportjacka..

JLW gillar detta.
  24. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, det kan man säga.. Sedan är det en massa skrivier i sociala medier också..

Donkii gillar detta.
  25. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Stiligt eller taxi style?

thetaliban och Callxx gillar detta.
  26. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Spelar det någon som helst roll? På vilket sätt förändras händelsen beroende på personernas härkomst?

FHammarstrand, Moorflax, Galaxy och 3 andra gillar detta.
  27. Räven

Räven Stadsbo

Bra agerat. Jag är inte förvånad, men desto mer förbannad. Vilka jävla as. Vad är SD förkortning för?

28. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, Tycker ett signalement är av intresse.

Warwian, Heloisa, Eurenius och 2 andra gillar detta.
  29. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nyanlända

30. Chuck

Chuck Friends of KS

Fruktansvärt tråkigt, har du möjlighet kan du lämna tips på polisens hemsida. Signalement kan hjälpa väldigt mycket även om det bara handlar om färg på jacka.

Ta hand om dig!

Räven gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield