• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var obehagligt....

JohnFors

Omega
Ibland önskar man nästan att man får vara med om sånt här. För att citera Richard Kuklinski "foolish mistake, they all died"
 

Daytona96

Rolex
Usch vad tråkigt det är att läsa om sånt här!
Jäkligt bra gjort av dig att sticka där ifrån och skönt att det inte hände något!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag som har rakad skalle kanske blir kränkt av att höra förövarnas eventuella hårfärg och frisyr nämnas så det kan också med fördel lämnas bort. Vi vill inte generalisera att män är våldsammare så kön bör ej heller nämnas. Vi kan säga att det helt enkelt var två människor som ville åt TS' klocka, ok? Eller så är vi på det här forumet tillräckligt mogna för att uppskatta noggranna signalement utan att den fördenskull tro att alla skalliga är kriminella.. ;)
Nej, vi kan säga att TS tror att dessa två ville åt klockan.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Någonting säger mig att du finns i, och verkar i en trygg miljö. Du har givetvis en poäng, till och med rätt i sak, men du är fyrkantigt "svensk" i ditt argumenterande här.
Säger inte att det inte upplevdes obehagligt, förstår osså att det gjorde det.

Och är inte alls speciellt svensk ;) och hänger nog mestadels i en av de otryggare miljöer faktiskt.
 
Senast ändrad:

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag uppfattar det som att @Magnlar upplevde det som ett rånförsök?
Så du skulle inte åkt på den anmälan för att det inte håller juridiskt?

Vet inte om jag skulle kalla det för rånförsök.. Jag har iallafall inte blivit hotad, eller sett något vapen.
Fast det var helt klart ett försök till stöld kan jag tycka.. Men om det håller i en ev. rättegång är jag ytterst tveksam till, efter vad man har läst om andra som råkat ut för mycket värre saker än jag.

Edit: Stavfel
 
Senast ändrad:

Leksaksmannen

Breitling
Hemskt obehagligt, kände själv stressen när jag tänkte mig in i din situation, usch! SKÖNT att det gick bra, inget förlorat eller någon personskada!

Angående rån vs stöld. Inom handel så är stöld när någon stjäl något, motvärnsrån när någon stjäl men gör motstånd och försöker fly (våld/hot för att undkomma med stöldgods) när denne grips av personal. Så det var nog försök till stöld som kunde eskalerat till motvärnsrån.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Shit, tur att man rör sig i lite finare kretsar än BP där, t ex Dovas, Nivå 22 m,m.

Näh, skämt å sido, har varit en del där och spelat biljard men aldrig märkt av någon som är skummare än nån annan.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är ju synd om dem ;) ..och vissa tjänar riktigt mycket pengar på att göra det.
Det finns som bekant två sidor på ett mynt. Tanken med lagstiftningen är väl att ingen ska kunna peka på en okänd person och säga: -Han försökte ta min klocka och personen döms till fängelse. Det måste ju bevisas att det förhåller sig som du säger och det blir sannolikt ord mot ord i det här fallet. De kriminella är väl bekanta med hur lagen fungerar, annars hade de kanske gått på Magnlar när han spelade kort. Då hade det mer sannolikt funnits vittnen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Shit, tur att man rör sig i lite finare kretsar än BP där, t ex Dovas, Nivå 22 m,m.

Näh, skämt å sido, har varit en del där och spelat biljard men aldrig märkt av någon som är skummare än nån annan.

Nja, det brukade hänga tungt kriminella där. De hade en bar längst ner som hade gallerdörr så om det blev polisrazzia så skulle de inte komma in.
 

Ale

Cartier
En kopia inbringar dem mer pengar än vad de någonsin tjänat via arbete.


Vad skönt att du var på din vakt och förstod vad dom höll på med.
Fy vad tråkigt när man inte ens kan gå ut, ta en bira och spela kort utan att folk försöker ta ens hårt inarbetade ägodelar.
Jag börjar nästan känna tanken att varför ska man ens flytta hem till Sverige?
Jag är så van vid att vara i Asien där ingen skulle göra sånt här att jag är van vid att alltid vara säker. Det enda jag är orolig över är faktiskt andra västerlänningar.

Vet verkligen inte om man skulle våga flytta hem till Sverige snart
Årets generalisering. Du vet att Asien är ganska stort va? Singapore, Afghanistan och ett par länder till ligger där ;)

Tror du kan vara lugn, fortfarande liten risk att råka illa ut trots allt.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Nja, det brukade hänga tungt kriminella där. De hade en bar längst ner som hade gallerdörr så om det blev polisrazzia så skulle de inte komma in.

Nja, jag vill minnas att det berodde på att de inte hade utskänkningstillstånd och därför krävde medlemskap för att kunna hävda servering för slutet sällskap. Där av dörren in till det "slutna sällskapet". Men din version lät klart mer spännande. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nja, jag vill minnas att det berodde på att de inte hade utskänkningstillstånd och därför krävde medlemskap för att kunna hävda servering för slutet sällskap. Där av dörren in till det "slutna sällskapet". Men din version lät klart mer spännande. :)

Om du hängde där så vet du vad som föregick..
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Skönt att det gick bra, klockrent exempel på vikten av att dricka med måtta när man är ute i ciddy.
Årets generalisering. Du vet att Asien är ganska stort va? Singapore, Afghanistan och ett par länder till ligger där ;)

Tror du kan vara lugn, fortfarande liten risk att råka illa ut trots allt.

Ähh, asien som asien. Jag såg inga konstigheter alls i Manila...
 
Topp