• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var obehagligt....

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ok, håll utkik efter två välklädda nyanlända. (kan möjligen se danska ut)

Alltså, det är väl allmänt känt att det finns internationella ligor som verkar i Sverige. Många från Östländerna. Det kan väl inte ha undgått @Compiss om du är polis?

Anser du/ni det vara rasistiskt att ställa frågan som jag gjorde? Kanske är det ordet nyanländ som kan användas och tolkas på olika vis? Kanske borde jag istället ha skrivit "internationell brottsling" så ingen misstolkar nyanländ och tror att jag menar en Iransk tandläkare eller liknande?

Jag ställde frågan för att få veta om även detta var brottslingar från utlandet eller om även "Tumbatarzan" ägnade sig åt denna brottslighet.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Alltså, det är väl allmänt känt att det finns internationella ligor som verkar i Sverige. Många från Östländerna. Det kan väl inte ha undgått @Compiss om du är polis?

Anser du/ni det vara rasistiskt att ställa frågan som jag gjorde? Kanske är det ordet nyanländ som kan användas och tolkas på olika vis? Kanske borde jag istället ha skrivit "internationell brottsling" så ingen misstolkar nyanländ och tror att jag menar en Iransk tandläkare eller liknande?

Jag ställde frågan för att få veta om även detta var brottslingar från utlandet eller om även "Tumbatarzan" ägnade sig åt denna brottslighet.
Jag är försiktigt med att anta att saker och ting är allmänt känt. Skapar ofta mer missförstånd än klarhet. Jag tycker att i diskussioner likt denna nästan alltid kommer frågan om just härkomst väldigt tidigt, som att det är en av de viktigaste frågorna. Om det var ett signalement du var ute efter så varför frågar du inte om det? Härkomst är en av minst 10 faktorer. Och är det internationella kriminella verksamheter du vill prata om så varför inte skriva det då? Allt handlar inte om var en kommer ifrån bara.
 
Topp