Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Detektivarbete, guldklocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av Vevaren, 31 januari 2014.

1. Vevaren
    Trådstartare

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Min kollega skickade mig ett par bilder på en gammal guldklocka han har och undrade om jag kunde se vad det var för något.
    Tyvärr har jag inte en blekaste om vad det är för klockan, så jag vänder mig till er.

Han säger att armbandet inte original och att han tror att det är en gammal militärklocka. Loggan är tydligen obefintlig.

Här kommer lite bilder.

Bifogade filer:

2. JaTack

JaTack Friends of KS

Hmm, går det att tyda någon bokstav alls på tavlan?

Annars så blir det troligen till att öppna upp den för att kunna avgöra. Om ingen här inne har stenkoll så att säga, men jag tycker att den liknar många klockor som jag har sett tidigare så kan bli svårt att avgöra utan att öppna den helt enkelt.

3. Vevaren
    Trådstartare

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Jag fick en bättre bild på tavlan.

Bifogade filer:

4. JaTack

JaTack Friends of KS

Jag hoppas för hans skull att det står International Watch Company, men det ser snarare ut att stå:
    G. XXXXXXX B.
    Company (eller liknande)

Förhoppningsvis dyker en expert in snart, men jag hade nog behövt sitta med klockan framför mig och en lupp i ögat för att kunna kolla upp det.

Ser dock ut att vara en väldigt trevlig klocka som man inte tackat nej till! :)

Vevaren gillar detta.
  5. Vevaren
    Trådstartare

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Om det är en IWC så hugger jag den av honom!

JaTack gillar detta.
  6. Bawkins

Bawkins Stadsbo

Ser ut som en äldre IWC med cal. 88.

7. JaTack

JaTack Friends of KS

Bara du berättar klockans riktiga värde först så låter det som en bra deal för er båda ;)

8. Vevaren
    Trådstartare

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Det blir nog mer tagande än givande, om man säger så ;)

9. JaTack

JaTack Friends of KS

Bara båda känner sig nöjda så är det väl bra, och så länge din kompis aldrig går in här och läser så ska du nog klara dig undan:D

Vevaren gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield