• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detta blev ju en fin liten vintagesamling

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Köpte en Tag Heuer-dykare på forumet för någon vecka sedan som behövde en ny vridring. Fick hem en från staterna i dagarna och började pilla med klockan. Originallänk har jag, men jag gillar vintagedykare på vintageläder, så det blev en runda i valulagret för att se vad som skulle kunna passa. Sedan ville jag byta band på några andra klockor i vintagelådan. Blev lite förvånad över hur fin den här lilla oplanerade vintagesamlingen blev, så jag plockade fram kameran. Dessa är några av mina klockor som jag inte bär alltför ofta, men nu efter att ha bytt band och pillat med dem en aning så vaknade intresset för dem till liv igen. Bandbyte kan verkligen piffa upp en klocka, eller vad säger ni?

20160201_151952.jpg


En Lanco, Valjoux-driven 70-talskronograf, som var ett spontanbyte som jag ångrade i början, men den har visat sig vara väldigt användbar. Av någon konstig anledning funkar den (på nato) väldigt bra med kostym. Sedan Heuern, som jag tyckte passade riktigt bra på svart läder. Och sedan min keeper (klockan som startade klockintresset för många år sedan), en underbar fattigmansGenta. Sedan en Tissotkronograf från 1947 (!) som jag länge letade efter. Och sist min beaterseiko som får hänga med när jag är ute i skogen, på camping, eller liknande och som jag verkligen inte tänker på om den får sig en smäll.

20160201_152006.jpg

20160201_152709.jpg
20160201_152620.jpg
20160201_153025.jpg
20160201_153051.jpg
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Jäklar vad goa! Grattis till schyssta pjäser.

Tackar. Det krävs inte så mycket pengar om man vill ha en skön samling, bata lite kreativitet.

Kul att Lancon är kvar. Testa att göra ett lädernato till den.

Har en hel del lädernaton i lådan, och har testat på Lancon, men det klickar inte. Vanligt nato är snyggast tycker jag. Jag varvar den med nato och vanligt vintageläderband
 
Topp