• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Devon Timepieces. Någon som gillar Star Wars?

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Såg den här på nätet igår. Någon specialutgåva inför den nya starwarsrullen. Priset kommer tydligen att landa på 28,500$, fast då ingår manschettknappar i samma stuk också!
Lite småcool får jag väl ändå erkänna att jag tycker att den är. Fast en riktigt klump! Mäter tydligen 66,3 x 61,2 x 22,1mm.
Se promotionfilm som följer!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Köpa en Audemars Piguet eller en plojj grejj?
Hmm... inte alls så svårt val.

Bland det löjligaste jag har sett...
Sen att det är så ohyggligt stor stärker bara teorin att denna cheeseburger ätandes jänkaren inte klarar av det som riktiga urmakare klarar av.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
När jag såg en Devon första gången live kräktes jag lite i munnen. När jag kollade närmare så tyckte jag den var lite spännande i sitt sätt att visa tiden... Den fick mig att tro att den var lika avancerad som typ HYT klockor? Dock så bedrövligt ful och stor att jag inte ens tagit mig tiden att läsa på OM det finns någon "fint" och nyskapande inuti eller om den bara säljer(?) på att se nördigt avancerad ut.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

@Denke
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
"After all, watchmaking is about what is possible, not what is necessary."
Och denna stackars amerikanska rymdindustri. Hinner de utveckla några vanliga rymdsaker över huvud taget? Det verkar som om de är inblandade i allt från dammsugare till klockor och springskor. Hade de fått göra sina rymdsaker ifred hade vi haft människor på Mars för länge sen. Sanna mina ord.
 
Känns som att dom klockpengarna kan spenderas mycket bättre. Den är bara så groteskt stor. Man blir nyfiken på vem som lägger den pengen på att köpa den klockan.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
omega borde fixa en dödsstjärneklocka istället för månklockan (speedmastern) rymd-tema.

james bond seamaster kunde skjuta laser med sin.
kylo ren borde då kunna förinta planeter med sin omega speedmaster dödstjärne edition.
 

Osclat

Cartier
Vad i hela friden.
Häftig teknik bakom klockan men hade nog aldrig kommit på tanken att köpa något så fruktansvärt stort och "plottrigt"..
 
Topp