• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DHL UPS FEDEX fråga

Chuck

Patek
2-Faktor
Funderar på ifall de leverar paket på helgen med? Eller jag får vänta till måndag?

Cheers Chuck
 

strider

Panerai
Hur långt tid tar UPS på sig för att levera till dörr efter att det står ''ute på leverans'' , har väntat nästan 6 timmar nu.
 

Dtox

Omega
Jag har hört att efter 19.00 kan man åka till UPS och hämta gods som inte blivit levererat men jag har för mig att dom stänger 20.00
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Tjenare!
Beställt en klocka via Jomashop som använder sig av DHL ecommerce.
Av tidigare erfarenhet brukar DHL vara snabba men inte nu.

Någon som har erfarenhet av denna tjänsten?
Hur lång tid tog det?
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Tjenare!
Beställt en klocka via Jomashop som använder sig av DHL ecommerce.
Av tidigare erfarenhet brukar DHL vara snabba men inte nu.

Någon som har erfarenhet av denna tjänsten?
Hur lång tid tog det?
Skulle tippa på att dessa paket samlastas med de ordinarie flygfrakterna för deras övriga tjänster. C.a. 7-11 arbetsdagar skulle jag tippa på att det tar (från USA, men ditt paket kanske inte skickas därifrån?). Jobbar med logistik och nyttjar olika DHL-tjänster dagligen, inte specifikt eCommerce-tjänsten, men en kvalificerad killgissning ligger någonstans i det spannet. Hur länge har du fått vänta?
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Paketet är från USA. Har egentligen inte väntat särskilt länge (skickades i måndags men stått stilla sedan tisdag).
Har bara erfarenhet av DHL express som är super snabba😅

Jag har helt enkelt inget att oroa mig för verkar det som.

Tack för svar!
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Paketet är från USA. Har egentligen inte väntat särskilt länge (skickades i måndags men stått stilla sedan tisdag).
Har bara erfarenhet av DHL express som är super snabba😅

Jag har helt enkelt inget att oroa mig för verkar det som.

Tack för svar!
Ah, då är jag med. Nej DHL Express är c.a. 1-2 arbetsdagar från USA till större städer i Sverige. Du kommer nog få vänta ett tag till ifall det är bokat med en billigare tjänst än den.
 
  • Like
Reactions: C-J
Topp