• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Diamant 0,1 - 0,2ct

Onelund

Rolex
Tänkte iaf se om någon sitter på några diamanter :) Skulle spara mig en resa till Göteborg isåfall.

Nåväl är på jakt efter en liten sten på 0.1 -0.2 ct sambon har smyckesprojekt på gång och eftersom hon är smidig när det gäller mina intressen så får man väl dra sitt strå till stacken.
 

Onelund

Rolex
har redan kollat av med kaplans / sefina / alla andra pantbanksalternativ men de är sega i hanteringen enligt mitt tycke.

Har beställt från riddgem nu så problemet är löst :) Såvida det inte är glasbitar som dyker upp i brevlådan
 

bya

Omega
har en liggandes, 0,11 ct kvallan är TW SI , (TW = Färgen, SI = Renhet) slipningen är mycket god.
Sen har jag bara TW IF VVS och Excellent i slipning, de blir nog lite väl dyra????

1600kr ink moms kan jag släppa den för, leverans omgående!




mSVJJVP.jpg
 

Onelund

Rolex
ah jag har precis fått leveransbekräftelsen ifrån riddgem. Får se om hon blir nöjd med vad som dyker upp annars vet jag vart jag ska vända mig, på klocksnack kan man få fatt i det mesta känns det som :)
 
Topp