• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diamanter på herrklockor, provokation, smaklöst eller vasst ?

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Min 116200, först med svart tavla, men bytte förra veckan till blå tavla och roulette.

Var inte så förtjust i diamanter förr, men efter denna har jag definitivt ändrat åsikt.


IMG_4317.JPG
IMG_4642.JPG
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Diamanter tycker jag personligen kan funka väldigt bra som index på tavlor, tänk Rolex DD och liknande, men bortom det börjar det vara tveksamt... Däremot tycker jag att Patek Nautilus 5719 (Tänk nerisad 5711) är svincool och skulle nästan kunna tänka mig att bära den :D
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Diamanter tycker jag personligen kan funka väldigt bra som index på tavlor, tänk Rolex DD och liknande, men bortom det börjar det vara tveksamt... Däremot tycker jag att Patek Nautilus 5719 (Tänk nerisad 5711) är svincool och skulle nästan kunna tänka mig att bära den :D
Därav min fråga till TS, på klockan eller på urtavlan :p Is har aldrig varit min grej, men med glimten i ögat funkar det fint!

Snapseed.jpg
 

frasse

Cartier
Diamanter är ju i princip värdelösa.
Är ju ett monopol som styr tillgång och efterfrågan. Kolla Youtube videon
Adam riiuns everything. Om diamanter.
Man kan lika gärna ha kristaller.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Saknar Pablo som dessvärre inte är med oss längre. Passade otroligt bra med sin kompis "SARU".
IMG_3451.JPG
IMG_3452.JPG


Bästa klockan jag äger och förhoppningsvis alltid kommer äga har is. Isen smälter dock in lite mer med en ljusblå tavla.
IMG_3349.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Diamanter på en stålklocka känns ju som att sminka en gris. Lite som att ha en Pontiac Fiero ombyggd till Ferrari. Fin men.....

Ja absolut om man bara är ute efter att öka värdet på klockan, vilket känns en smula ängsligt.
Det kan ju vara så enkelt att det är av estetiska skäl men vill ha det, oavhängt om man har stål- eller guld/platinaklocka.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ja absolut om man bara är ute efter att öka värdet på klockan, vilket känns en smula ängsligt.
Det kan ju vara så enkelt att det är av estetiska skäl men vill ha det, oavhängt om man har stål- eller guld/platinaklocka.
Det är väl samma anledning du isf har en "Ferrari"?
 
  • Like
Reactions: JLW

Lund

Cartier
Gränsen för mig går vid stenar som index, tycker det blir alldeles för mkt bling för min smak med bazel och länk med strössel och ser fördärvligt ut om det är aftermarket som inte riktigt passar.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Diamanter är alltid rätt så länge sättningen är bra och kvalitén på diamanterna är bra . Inget fel att gå all in om man har råd. Jag lägger ingen åsikt i om man isar en stålklocka så länge det görs bra. Det är ofta självsanerande eftersom kostnaden för arbetet snabbt blir dyrare än själva klockan.
 
Topp