• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diamanter på herrklockor, provokation, smaklöst eller vasst ?

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tycker det kan fungera som index men då ska klockan vara i platinum eller möjligen i guld. Däremot inget jag själv har funderat på att skaffa.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den där urtavlan är nog bland de snyggaste jag sett!
Jag håller helt med dig. MOPS heter den och kanske något mer som i mother of pearl. Det är någon typ av snäcka så varje tavla blir unik. Klockmodellen tillverkas inte längre och den nuvarande mops-tavlan är mörkare och inte alls lika fin, tycker jag.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Därav min fråga till TS, på klockan eller på urtavlan :p Is har aldrig varit min grej, men med glimten i ögat funkar det fint!

Snapseed.jpg
Jo precis, TS lämnade frågan väldigt öppen, så då kan man ju skriva av sig allt man vill :p Just den där looken är precis min favorit, vit metall med diamantindex, riktigt snyggt! :)
 
  • Like
Reactions: JLW

Swejake

Omega
Jag håller helt med dig. MOPS heter den och kanske något mer som i mother of pearl. Det är någon typ av snäcka så varje tavla blir unik. Klockmodellen tillverkas inte längre och den nuvarande mops-tavlan är mörkare och inte alls lika fin, tycker jag.

Helt fantastiskt snygg! Mother of pearl känner jag till, men de va nått speciellt med just det där exemplaret och diamanterna gör inte det hela sämre direkt ;)
 

Husse

Patek
Jag jagar en 16628 vet vit originaltavla, men de finns även med lite mer glitter om man känner för det. Denna modell är nästan prisvärd i jämförelsen.
16628-Rolex-Yacht-Master-WMOPDiaSaph-tr.jpg
16628-Rolex-Yachtmaster-KY-MOP-Ruby-Montre-Swiss-f.jpg
16628-rolex-yachtmaster-mopserti-yk-cdg_1.jpg
rolex-yacht-master-yellow-gold-16628-mother-of-pearl-dial-watch-chest.jpg
Jo, man ska passa sig när man säger att man inte gillar en specifik sak...
Tyckte pärlemor va lite uber, sedan träffade jag på grannens dotter (70+) med en pearlmaster Daytona i gulguld...:heart: Helvete va snyggt! Den har den ljusa gamla pärlemon!
 
D

Deleted member 14209

Guest
Såklart det är snyggt med bling bling på klockor ;) Oavsett kön!

Diamanter i index funkar ju definitivt, blir det mer i bezeln eller länken kanske man bör ha passande klädstil. T.ex. snickarbyxa och urtvättat T-shirt till en guld/platina-klocka med mycket diamanter kanske skär sig en aning :p
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Såklart det är snyggt med bling bling på klockor ;) Oavsett kön!

Diamanter i index funkar ju definitivt, blir det mer i bezeln eller länken kanske man bör ha passande klädstil. T.ex. snickarbyxa och urtvättat T-shirt till en guld/platina-klocka med mycket diamanter kanske skär sig en aning :p
Nja. Håller faktiskt inte med. Det är just då som det är hur kul som helst!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Såklart det är snyggt med bling bling på klockor ;) Oavsett kön!

Diamanter i index funkar ju definitivt, blir det mer i bezeln eller länken kanske man bör ha passande klädstil. T.ex. snickarbyxa och urtvättat T-shirt till en guld/platina-klocka med mycket diamanter kanske skär sig en aning :p

Nja. Håller faktiskt inte med. Det är just då som det är hur kul som helst!

Det är ju halva grejen, svänga in på byggmax när man är mitt uppe i att bila ner en vägg hemma, full av damm och panikhandla nya stål till Kobran med en isad klocka på armen :pirate:
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Min åsikt är att diamanter på boett, bezel eller armband går fetbort. Men att diamanter som index på tavlan kan gå hem, på vissa klockor.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Har verkligen noll koll på diamanter men tycker att det är sjukt kaxigt och snyggt på klockor. Finns det någon idiot-guide till hur man vet om det är bra eller dåligt gjort etc?
 
Topp