• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diamanter på herrklockor, provokation, smaklöst eller vasst ?

Aubergine

Cartier
2-Faktor
IMG_1320.JPG
:D
 
D

Deleted member 4412

Guest
Beror helt klart på om personen ifråga kan bära upp klockan eller inte. Har du varken stilen eller karisma ser det lätt ganska löjligt ut. Man själv ska bära upp klockan, inte klockan som bära upp en..
Ett lysande exempel på en som bär upp en "isad" 116200 är ju @Ernesto :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Tycker ärligt att det är skitsnyggt när man har en sten på indexerna.
Less is more, skulle inte vilja ha en samling som såg (lägg märktet till ordet såg och tänkt det bokstavligen, för klockorna skulle jag vilja ha) ut så här!
maxresdefault.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bling är coolt. Gärna pave och bra stenad bezel.

Random diamant på tavlan på en stålklocka känns väl däremot mest bara lite ansträngt.
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Tycker om idén av att ha en isad klocka mer än att ha en på riktigt. Efter ca 1,2 promille är jag inte lika svår. Tycker att Chopards Happy Ocean som @Ronnie länkade ovan är ruggigt cool!
 

Tarkovski

Omega
Det klär mig inte riktigt, inte än åtminstone. Möjligtvis som diskreta index men generellt skulle det kännas tacky hos mig. Hos en annan typ av person och stil skulle det bäras bättre.
 
Topp