• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diamantklockor-tråden

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Frugans nytillskott
8e8ega9e.jpg
 

M.U

Rolex
Aurum medans vi har dig här! Kan du inte lägga upp en bild på din isade bezel också (din förra fruktansvärt fina DD)? Fylla på tråden lite ;)
 

Dykarsjuk

Omega
Asså den isade ringen på apans dd e ju inte helt ok men jag kan inte låta bli att hoppas att den kommer tebaks till klockan. En fruktansvärd inre strid rasar här;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Klart du hade rockat den!


Tycker en tex sub skiljer sig ganska markant mot en rainbow daytona. I mina ögon ser jag bra fler användningstillfällen med en sub en denna daytonan, por ejemplo.

Båda är fel men endast en är blek. Skulle alla dagar i veckan föredra en rainbow på någons arm än en gubbsafirsub.

Asså den isade ringen på apans dd e ju inte helt ok men jag kan inte låta bli att hoppas att den kommer tebaks till klockan. En fruktansvärd inre strid rasar här;)
Det kommer inte hända... Sedan såg den klart sämre ut irl, inte direkt rolexklass på de briljanterna.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Något till lilla frugan kanske.

On the first day of Baselworld 2014, Graff Diamonds has unveiled what is surely the most valuable watch ever created.
The $55 million dollar Hallucination watch, which is described as an exceptionally rare, multi-coloured diamond timepiece, is on display for the duration of Baselworld watch and jewellery fair, where Graff Diamonds makes its debut this week.
Featuring a stunning kaleidoscope of over 110 carats of extraordinarily rare coloured diamonds, the Graff Hallucination takes jewellery watchmaking to an unprecedented new level.
Based on a concept developed by Laurence Graff, chairman of Graff Diamonds, the finished timepiece is the culmination of thousands of hours of work by Graff's highly skilled team of designers, gemologists and master craftsmen.
Speaking about the phenomenally valuable ladies' watch, which is sure to be the talk of Basel, Laurence Graff says: "The Graff Hallucination is a sculptural masterpiece; a celebration of the miracle of coloured diamonds. For many years I have thought about creating a truly remarkable watch that illustrates our all-consuming passion for diamonds. The Hallucination has made my diamond dream a reality."


Graff-3-425x900.jpg


Graff-close-up-1140x641.jpg


Graff-close-up-2.jpg
 

Dykarsjuk

Omega
Det kommer inte hända... Sedan såg den klart sämre ut irl, inte direkt rolexklass på de briljanterna.[/quote]

Skönt att höra! Tror att "the dark side of the force" kanske tappar greppet lite nu. Normalt hade jag oxå valt endast rolleprylar på min klocka men fotona var svåra att snacka bort;)

Meen som sagt nu känns det lite bättre:)
 
Topp