• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diamantklockor-tråden

par

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Saaaatan vad fet!

Helt plötsligt får du många av oss andra att se ut som riktiga svennebananer:)
 

bullen

Cartier
Hiss lr diss?

Blev själv lite förtjust av mixen mellan en "gammal" stålklassiker och rainbowbezeln, trots att den är aftermarket.

ymeqada3.jpg
 

Apansson

Torpare
Såg det här blinget på tradera: http://www.tradera.com/item/190120/213069646/rolex-herrarmbandsur-med-akta-diamanter-och-rubiner

191352589_2cc44986-8739-4fa3-bf40-863f63c92198.jpg


Är den kosher? Vad kan ett rimligt pris för denna vara?

Briljantsättningen på urtavlan ser ut som på min day-date, men svårt att kolla kvaliteten på stenarna på den där potatiskvalitet-bilden, men på den ser det ju bra ut i alla fall.
Min urtavla där det istället för rubiner är 2st såna fyrkantiga briljantsättningar kostar ca 76' ny om man nu skulle få tag på en idag. Kanske sätter det lite i perspektiv!
 

Onelund

Rolex
Gör den inte? Tycker det ser rätt likt ut, men dina ögon är ju naturligtvis bättre än mina, du verkar ha någon magisk förmåga att tyda såna här potatisbilder också! :D Då tar jag tillbaka allt jag sagt!


Ja det borde du (ta tillbaka allt)

Din har en helt annan placering av stenarna, sen tror jag din är äkta rakt igenom, ev även med cert :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror inte heller stenarna är original från Rolex.
9662792 serienummer är 1986 års produktion, däremot har claspen code C som är 1978 års produktion.
Sedan ska det väl stå 62523H på claspen till en TT DJ, rätta mig om jag har fel Aurum
De där detaljerna har jag tyvärr ingen koll på. Vet bara att stenarna är eftersatta.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
6d92f970ab096600a582a82364badb3a.jpg



Den där gillade jag riktigt mycket! Clean, men ändå med lite Bling Bling...
Egentligen borde jag inte tycka om den, men på något konstigt sätt så känns det ok. Skulle väl tro dock att om jag dök upp på jobbet med en sådan så skulle folket tro att det är ett smyckesur/kopia från U & P... Lite "För mycket för att vara sant."
 
Egentligen borde jag inte tycka om den, men på något konstigt sätt så känns det ok. Skulle väl tro dock att om jag dök upp på jobbet med en sådan så skulle folket tro att det är ett smyckesur/kopia från U & P... Lite "För mycket för att vara sant."


Låt folk tro vad dom vill. Du vet ju hur det ligger till ;)
 
Topp