• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diamonds are...

Svanen

Omega
girls best friend..?!

Nu ställer jag frågan till er hur många som har eller kan tänkas ha diamanter på klockan. I tavlan, bezelringen, armbandet. You name it!

Posta gärna bilder på de diamantklockor som ni besitter.

Jag är själv sugen på en 116234 med blå jubilee talva och vet inte om jag vill ha med diamanter eller romare. Vad tycker ni?


Rolex-116234-BLUE-RJ-L.jpg




Rolex-Datejust-116234_bljdj_5004_01.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
För mig, och faktiskt för min fru också, funkar det inte alls.
Tycker personligen det blir för blingigt, och ser därför "billigt" ut om ni förstår vad jag menar.
 

Svanen

Omega
Ooh tack! Hittade inte någon tråd när jag sökte, men kanske inte sökte så noggrant.

Mmmh! Mycket möjligt att det kan blir den med diamanter.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Diamanter är sällan snyggt. Av klockorna ovan hade jag valt den utan. Som exempel är Omens DD snygg medan Apans är skitful. Inget illa menat utan bara ett exempel.
 

joey

Cartier
image.jpg

Själv är jag svag för stålklockor med diamanttavla. En oväntad kombination för den medvetne. Lånad bild, har ingen själv tyvärr.
 

JayJay

Rolex
Är ingen utpräglad anhängare av diamanter på urtavlor. Dock tycker jag 116234 med diamanter är riktigt snygg. Emellertid ett dyrt tillägg. Hade själv valt oysterlänk också (tvärtemot majoriteten).
 

Mr.Chang

Audemars
Har inte den läggningen,så diamanter blir bara för frugan!:D
Killar bör satsa på komplikationer eller på dyra urverk och inte på några glittrande stenar om man nu vill visa tjockleken på plånkan.
Det var det jag hade att säga om den saken.
 
Topp