Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dietrich Organic Time

Diskussion i 'Diskussion' startad av JCE, 23 april 2015.

1. JCE
    Trådstartare

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax
    Jag har alltid sett mig som en "vintage/classic guy" i klocksmaken och framför allt gillat nästan bara dykarklockor. Såg denna Dietrich på nätet för ett år sedan och min första tanke var...fy fan vilket skit!

Sakta men säkert (jävla instagram) har jag dragits till den och dinkan har spökat i mina tankar en längre tid. Till sist måste jag slå till och mitt val blev denna. Konceptet är ju rätt lika med Sevenfriday men jag gillar denna bättre då den är lite lättare buren med sin storlek och form. Tiden är ju även mycket lättare att läsa i mitt tycke. Smaken är som baken och från "not my cup of tea" till en av de absoluta favoriterna i en annars lite trist klocklåda.
    http://dietrichwatches.tumblr.com/

Charles_, China, Oskiva och 1 annan gillar detta.
  2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vet ej om jag gillar... går på runt 13 k va..

3. JCE
    Trådstartare

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax

Svar ja!

4. Ola G

Ola G Stadsbo

Från:
    Skåne
    OM du gillar den - härligt men för 13k finns det annat att köpa
    Mvh
    Ola
    Bodirekt

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Mer info

6. mega

mega Borgare

Och mer bilder :)

7. Hillarn

Hillarn Bonde

Lite ball faktiskt, vad för urverk sitter i?

8. nissehult

nissehult Friends of KS

All heder åt de som inte går med strömmen... Den ser intressant ut och är nog roligare att titta på i verkligheten. Najs.

9. leben

leben El Patrón

Cool
    Mer info tack

10. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fulsnygg! Har den några komplikationer, eller är det bara spejsig design av en "vanlig" klocka?

11. JohannSebastian

JohannSebastian Bonde

Från:
    Västkusten
    Känns fräscht på något sätt, även om det kanske inte är "snyggt". Jag tänker att den måste ses live för att bedöma om det är hiss eller diss...

12. JCE
    Trådstartare

JCE Stadsbo

Från:
    Lielax

Sitter en Miyota 82S7 i den med 24 h counter och small second. Som sagt lite samma som Sevenfriday men med mer normala visare och safirglas. Mycket intressanta detaljer i tavlan och hög kvalitetskänsla på allt. Indexen är blästrade/frästa i glaset på undersidan och indexen har luminova. Finns i tre olika utföranden, blästrad, pvd/blästrad (min) och som full pvd. I September kommer OT-4 i kolfiber. Stjärnan snurrar dvs small second.

http://www.dietrich.luxury/
    http://dietrichwatches.tumblr.com/

https://instagram.com/p/1Ycu5Sk1gb/?taken-by=kristianhaagen

RobertD, Seikosthlm och Hillarn gillar detta.
  13. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ingenting jag hade köpt. Men tycker att det är grymt kul när folk vågar följa sin magkänsla och går sin egen väg! Det uppmuntras! :)

Mårtenssons ur Brookfield