• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

digger

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Det kunde jag gjort men ser du det från en högst passionerad klockälskares ögon i den sekunden det där kom upp så blir man bestört och då är risken att man som i detta fall dras med felaktigt.
Så du menar att du tycker att du är mer passionerad än jag?
En ursäkt hade varit på sin plats.

Nästa gång är det bättre att du stannar i sängen och röker färdigt innan du kastar dig ut på internet i full karriär.

I all välmening.

//Björn


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
B

bonuspater

Guest
Så har hans plan varit att etablera ett gott rykte och sedan sälja på oss "GEN" folk replicor?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Så du menar att du tycker att du är mer passionerad än jag?
En ursäkt hade varit på sin plats.

Nästa gång är det bättre att du stannar i sängen och röker färdigt innan du kastar dig ut på internet i full karriär.

I all välmening.

//Björn


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oj här tolkas det fritt, skrev att jag är passionerad och lade ingen vidare värdering i det alls förklarade enkom varför utfallet blev just som det blev, och har i flera inlägg påtalat att det var felaktigt av mig. Stanna i sängen och röka färdigt? Hur ska jag ens kommentera det. Själv finner jag rökning jävligt olämpligt. Idrotter som boxning och ishockey har gjort att det inte funnits på kartan. Så då har vi rett ut det, men vi kan gärna diskutera vidare den 28e om du så önskar om det inte framgår varför man olyckligt kan få en släng av sleven när man dundrar in att han är en good guy.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Oj här tolkas det fritt, skrev att jag är passionerad och lade ingen vidare värdering i det alls förklarade enkom varför utfallet blev just som det blev, och har i flera inlägg påtalat att det var felaktigt av mig. Stanna i sängen och röka färdigt? Hur ska jag ens kommentera det. Själv finner jag rökning jävligt olämpligt. Idrotter som boxning och ishockey har gjort att det inte funnits på kartan. Så då har vi rett ut det, men vi kan gärna diskutera vidare den 28e om du så önskar om det inte framgår varför man olyckligt kan få en släng av sleven när man dundrar in att han är en good guy.


Fast vänta nu... Poängen är ju att när Björn (som för övrigt hostade 1 års festen, och alla som var där vet hur jävla GRYMT det var) har gjort EN affär med snubben som gick bra.

Poängen med referenssystemet är att man ska ha flera oberoende referenser som säger samma sak, det skapar reliabilitet.

Översätt det till vad som helst, en uppsats t.ex. du baserar ju inte en uppsats på en enda vetenskapliga artikel med en tes utan snarare kanske 10 till din huvudmodell för att den ska kunna vara representativ. Sen att uppsatsen innehåller 100, 150 eller 200 referenser i slutet spelar oftast mindre roll. Som här...
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fast vänta nu... Poängen är ju att när Björn (som för övrigt hostade 1 års festen, och alla som var där vet hur jävla GRYMT det var) har gjort EN affär med snubben som gick bra.

Poängen med referenssystemet är att man ska ha flera oberoende referenser som säger samma sak, det skapar reliabilitet.

Ok vi provar igen då, det var felaktigt att reagera så snabbt på att han angivit honom som en Goodguy. Räcker det nu?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Oj här tolkas det fritt, skrev att jag är passionerad och lade ingen vidare värdering i det alls förklarade enkom varför utfallet blev just som det blev, och har i flera inlägg påtalat att det var felaktigt av mig. Stanna i sängen och röka färdigt? Hur ska jag ens kommentera det. Själv finner jag rökning jävligt olämpligt. Idrotter som boxning och ishockey har gjort att det inte funnits på kartan. Så då har vi rett ut det, men vi kan gärna diskutera vidare den 28e om du så önskar om det inte framgår varför man olyckligt kan få en släng av sleven när man dundrar in att han är en good guy.

Ännu ingen ursäkt?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Det var klantigt av mig att gå igång sådär, men till mitt försvar är återigen det faktum att flera av dem som skrivit där var folk han påverkat till att skriva bra omdömen, jag borde såklart kollat igenom för att se vem berörd person på forumet var innan jag skrev något om just denne. Där har jag felat. Det var inte bra, men det var fortfarande i tron att flera var påverkade och att de kanske oavsett status hade gjort upp något. Men som sagt ibland är man för snabb. Inte bra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Detta belyser iofs ett problem alla skall vara medvetna om, man kan ha sålt 20 natoband och se ut som en pålitlig människa när alla skriver 100% goodguy. Så alla bör vara försiktiga om som köpare/säljare bör man kanske inte överdriva hyllningarna om man utgår från ett natoband.
 

john b

Rolex
Detta belyser iofs ett problem alla skall vara medvetna om, man kan ha sålt 20 natoband och se ut som en pålitlig människa när alla skriver 100% goodguy. Så alla bör vara försiktiga om som köpare/säljare bör man kanske inte överdriva hyllningarna om man utgår från ett natoband.

Har också tänkt på det.
Det är även bra om man skriver om man köpt eller sålt (och gärna ungefärlig prisklass) när man ger det sedvanliga 100% good guy-omdömet.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Detta belyser iofs ett problem alla skall vara medvetna om, man kan ha sålt 20 natoband och se ut som en pålitlig människa när alla skriver 100% goodguy. Så alla bör vara försiktiga om som köpare/säljare bör man kanske inte överdriva hyllningarna om man utgår från ett natoband.
Precis! titta bara vad Rber skrev om mig i GG tråden.
"Omen är söt, snäll och givmild. Handla utan tveksamheter!" och då vill jag påpeka att vi aldrig träffats, dessutom jag ser jag ut som Rbers avatar rakt av, tänk vad fel det kan bli... :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Precis! titta bara vad Rber skrev om mig i GG tråden.
"Omen är söt, snäll och givmild. Handla utan tveksamheter!" och då vill jag påpeka att vi aldrig träffats, dessutom jag ser jag ut som Rbers avatar rakt av, tänk vad fel det kan bli... :)
Hehe. Borde kanske varit lite mer subjektiv och skrivit vad som ligger till grund för mitt omdöme. (Och då menar jag inte ditt utseende.. :))

Överlag tycker jag att omdömena borde nyanseras hårdare av VAD som ligger till grund för uttalandet.

Köp/Byte, av vad? Skillnad på guldrolex och natoband.
Generositet?
Vänskap?
Träffats men inte handlat?
Osv.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Hehe. Borde kanske varit lite mer subjektiv och skrivit vad som ligger till grund för mitt omdöme. (Och då menar jag inte ditt utseende.. :))

Överlag tycker jag att omdömena borde nyanseras hårdare av VAD som ligger till grund för uttalandet.

Köp/Byte, av vad? Skillnad på guldrolex och natoband.
Generositet?
Vänskap?
Träffats men inte handlat?
Osv.
Naturligtvis är det så, håller med dig helt på den punkten Rber .
 

Apansson

Torpare
Har också tänkt på det.
Det är även bra om man skriver om man köpt eller sålt (och gärna ungefärlig prisklass) när man ger det sedvanliga 100% good guy-omdömet.

Det här känns som en grymt bra grej. Som sagt, det är enkelt att på "billigt vis" skaffa sig ett bra rykte genom försäljning av diverse billigare attiraljer, för att sedan gå på det stora bytet någon gång. The master plan, så att säga. Nä, men pengar och sånt är ju tabu, men tycker ändå att man på något vis bör kunna skriva ungefär vilken prissumma det handlade om, eller helt enkelt bara skriva vilket föremål det är som är köpt, kanske till och med lägga upp en bild. Tråkigt att det ska behövas, men det vore ju rent ut sagt förjävligt om någon sån här person lyckades blåsa en hederlig medlem på en ansenlig summa pengar...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Mja, frågan är ju bara vad som räknas som "dyrt" och "billigt" för folk, det är rätt mycket definitionsfråga. Men visst, förstår om man inte vill skriva ut hur mycket. Det där funkar i alla fall betydligt bättre än att bara skriva "good guy" !
Om det handlar om än affär via köp&sälj är på KS så kanske det kan vara en idé att bifoga länken till annonsen. Eller om någon verkligen tycker att det är tabu att nämna pengar och inte vill vissa vad de betalade/sålde för så skriv vad det var för klocka eller annat du köpte/sålde.
 
Topp