• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Digitala Rolex

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Man ser tydligt varifrån Sjöö Sandström stulit designen till UTC ORC... nya Steinhart förfan... avgå alla!!

OQLED.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tror TS använder fel ord, jag tror han menar kvarts (urverkstyp) i stället för digital (siffror, jmf engelskans digits).
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Digitala Rolex? Om du kan hitta en digital Rolex så kan du sälja den dyrt för den skulle vara extremt ovanlig, då pratar vi inte såna där Lolex som tillverkas i Kina.
 

F-L-P

Panerai
Han är ett troll nuförtiden men jump hour kallas även digital tidsvisning vad jag har förstått. Sjukt kool Prince...


Digitala skalor har en upplösning. t.ex. att en digital termometer visar temperaturen i 1/10 grader. En analog skala är flytande och har kan anta alla värden och har ingen minsta upplösning, som i en kvicksilver termometer.

Jump hour visar 10 vilket blir digital timvisning och minuterna visas analogt. datum visas också digitalt.
 
Topp