Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Diktatur vs Demokrati....

Diskussion i 'Diskussion' startad av Davvan, 20 november 2013.

1. Davvan
    Trådstartare

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    .....lustigt att dessa motpoler har första bokstaven gemensamt....

Här har vi två nyservade exempel på hur det kan se ut..... lika på håll.... men går man face plant in så ser man tydligt skillnaden.....Diktaturen är den onda.....micklade...eller den goda.....beroende vilken keps man har på sig...det Demokratiska exemplaret är specad som sig bör och ärlig....inge trams som uttrycker förtryck och terror....

Nyservade betyder i dessa fall....nytt batteri, nya packningar och krona samt trycktestade till 100m....

En E75362 och en E65362 i all sin prakt.
    Den ena tillhör mig och den andra en annan KS:are...

Vi tackar herr X på företaget Y för blitzsnabb service till liten peng....

Se nu till att serva era klockor....

Fabian, Per, Affe och 17 andra gillar detta.
  2. Omen

Omen Goldmember

Tack för lektionen Davvan alltid lika finurligt.;)

3. leben

leben El Patrón

Jag behöver också serva billigt. Hör av dig :)

Fina! Ångrar nästan att jag sålde min. Nästan.

4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Berätta mer! Är den med kronan på tavlan en militärspecialare?

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Häftigt att Breitling-loggan faktiskt är ersatt och inte bara ditsatt någon annanstans.

Davvan gillar detta.
  6. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Varför inte namnge farbror X på företaget Y så att även vi andra kan bjuda våra diktatorer på en smörjning?

7. Jacob

Jacob Friends of KS

Inga vackra städer har byggts i en demokrati. Diktatur-dinkan är min favvis.

8. Davvan
    Trådstartare

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Nja....nej...finns ingen militär koppling....emblemet tillhör kung Hussein II av Jordanien....aka...Abdullah bin Hussein bin Talal bin Abdullah bin Hussein bin Ali...aka...Abdullah II bin Al-Hussein...eller...ʿAbdullāh aṯ-ṯānī ibn al-Ḥusayn

Inte helt ovanligt att motsvarande herrar beställer ett lass dinkor med sitt emblem på....för att dela ut till nära och kära.....kanske en lite smörjning till nån ambassadör eller dyl....

NiklasArvid, Isodor, Criss Cross och 2 andra gillar detta.
  9. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Din är finast!

10. hemingway1999

hemingway1999 Friends of KS

Hej!

Det är jag som äger den andra Aerospacen. Jag postade för några veckor sedan en fråga här på forumet om packningsbyte o.dyl. Tanken var att hitta alternativ till AD, dels p.g.a. priset och dels p.g.a. att de hade sådan lång väntetid. Trots att jag inte är särskilt aktiv skribent här (lurkar dock här hela dagarna) fick jag många svar med erbjudanden om hjälp. Otroligt imponerande vilken välvilja det finns på det här forumet! Davvan var en av dem som erbjöd en hjälp som var både bra, smidig och billig, så den lösningen fick det bli.

Därmed vill jag säga ett stort tack till alla som erbjöd hjälp, och ett särskilt stort tack till Davvan – vilken hedersknyffel! I morgon hämtar jag upp klockan. Ska bli grymt kul att få tillbaka den, tätad och klar.

/Henrik

Weberg, NiklasArvid, Fabian och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield