• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din handled vs. din klockas storlek

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har jag missat nån på listan så är det för att jag gjorde den rätt snabbt

Kollar upp och reviderar ;)
 

pepsii

Breitling
Har själv smala handleder och hatar dom där grytlocken till rovor. Tycker att det är lite som att välja fälgar till bilen. Det handlar om helhetsintrycket. Det kvittar om du har världens dyraste eller finaste klocka när helhetsintrycket suger. Ett evigt problem.
 

Aron

Omega
Oj såg att jag hamnade rätt långt upp på listan, är lite tveksam om det är bra eller dåligt... men men jag ska nog göra en kontrollmätning till vid tillfälle då jag själv inte tycker att mina armar ser nåt vidare grova ut. När jag skulle mäta så hittade jag inte nåt måttband utan använde ett Natoband och mätte sedan från spännet till det hålet med en tumstock, kanske inte ett helt tillförlitligt sätt...
 

carlanton

Audemars
Jag har alltid trott att jag har supertunna handleder, men jag verkar ligga rätt bra till med mina 18.5! Då har jag i princip inget onödigt fett på kroppen heller, särskilt inte på armarna. Dessutom är mina handleder ganska platta, vilket jag tror är viktigare än omkretsen.

För mig funkar det mesta. 40 mm är alltid bäst, men jag tror att jag utan problem kan ha en större Panerai utan att luggarna tittar ut över kanten.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en handledsomkrets på ca 19 cm så jag tycker att 40-44 mm känns rätt.

qa4ede9u.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Lagt till Ekmikael, Aurum samt Carlanton

Hittade inget mått för NiklasArvid dock

Skiljer hela 6 cm i omkrets mellan Aurum och Pappikjolo :)
KS_zps5387c2ff.gif
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
JS_80 skrev:
Lagt till Ekmikael, Aurum samt Carlanton

Hittade inget mått för NiklasArvid dock

Skiljer hela 6 cm i omkrets mellan Aurum och Pappikjolo :)

jag har också 15,5 men sätt Aurum först för han är yngst :D ...just idag är 32mm mitt ideal... :lol:
 

Icaras

Rolex
Kommer som en eftersläntare. Skulle nog byta ut värdet i ekvationen till 5.5-5.8 beroende på bredd.
Så 7.1 Tum (18cm) x 5.6 = ca 40mm
Tycker det ser konstigt ut när personer med 17cm går runt på 42mm eller till och med 40mm. Kanske jag som är knasig.

Sen är det kanske som jag själv som har 19 cm men ändå långt ifrån breda handleder men är "tjocka" eller vad man ska säga. Så jämför vi det med händerna så ser jag väl ganska grov ut då mina händer är mindre än många kvinnors... :|
 

Ryttaren

Rolex
ca 16.5cm...förvånad att så många andra har tunna handleder här, känns som man är ensam med flickhandleder ibland :)

38-40mm känner jag mig mest bekväm med. Släppte min Inge på 42,5 just för att den kändes aningen för stor.

Här med 39mm

Photo 2013-08-21 18 33 05.jpg
 

luddviig

Panerai
Tror jag blir den som tar första platsen med minsta handleder! Min handled är 15cm, väldigt taniga!
Har bara använt klockor som är 34-36mm och tycker de sitter bra, aldrig testat en rolex 5513 t ex.
Egentligen vill jag kunna bära 40mm vintage rolex men tror det kommer bli för stort på mig tyvärr.

Här är en bild på min Tudor 90500 34mm!
bild.JPG
 
  • Like
Reactions: SSL

BOTL

Panerai
Väldigt gullig med så små handleder på så många ;)
Mina är lagom på 20-21 och jag tycker att jag klär i 40-46 mm(gränsfall)


Ben Bockbrännarbolmers
 

Anfield

Panerai
18 cm kör Rolex 40 mm, Rolex 42 mm Samt Rolex 44 mm alla funkar enligt min mening fin fint, har aldrig testat en 36 mm.
Vet ej om jag skulle tycka att den är allt för liten.
 

J86A

Omega
Jag har 20 cm handled och är storväxt så allt under 42 mm tycker jag känns fjuttigt i proportion till min storlek :)
 

Bilagor

  • 1400079661526.jpg
    1400079661526.jpg
    93.9 KB · Visningar: 181
Topp