Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dina erfarenheter? -Bästa/sämsta vridring

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 19 september 2012.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vridringen, eller vad man nu ska kalla den (jag är har inte konverterat min terminologi till svenska ännu), är en av de faktorer som ger störst utfall för kvalitetskänslan på en klocka enligt mig. Så, vad har ni för bra, respektive dåliga erfarenheter av vridringar?

Mina erfarenheter är följande:
    Bäst: Seiko skx-linjen. -Inget spel, bra grepp, fasta och bra klick. Lagom hård. En vridring som inte vrider sig av sig själv.

Sämst: Breitling aerospace. -billig ihålig känsla och massa spel, som enligt försäljaren finns på alla klockor. -Yeah right.

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Bästa av alla jag känt och vridit på är Rolex Deep Sea. Sämst alla kategorier min gamla Glycine Combat Sub..

3. DeepSea och SubC i toppen och INGEN kan väl säga något annat att den sämsta vridringen på nya klockor är Vostok dykarna :)

Men jag gillar dom ändå

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Sämsta vridringen jag har känt måste vara på Tauchmeistern jag sålde, den lät t.o.m billig när man vred :lol: . SKX007 gillar jag däremot, likaså Omega SMP,Rolex sub och Seiko Atlas. Seiko håller bra kvalitét med tanke på priset.

Som Spence säger så är känns Combat suben tyvärr lite klurig av någon anledning.

5. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Håller med Spence angående Deepsean/SubC, det är som ett kassavalvslås. På andra kommer MM300 av det jag prövat.

6. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Läser man det rätt upp och ner, så menar du att mm300 är sämst?

7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Nej att vridningen på MM300 är den bästa jag prövat efter DSSD. Den sämsta kan jag nog inte säga med säkerhet...

8. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm

Då matchar vridringen glappet i kronan på Vostok-dykarna med andra ord :D Håller med dig att de har sin charm.

9. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Uppfattat. Vete fan hur jag läste nu i efterhand :|

10. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Bäst av de jag provat är nog DSSD, inte dum på min Submariner 16610 heller.

Sämst hamnar nog också den Glycine Combat Sub jag ägde en gång. Man fick ta i för kung och fosterland för att få runt den, och så fick man inte något grepp ö h t.

Största besvikelsen på vridningen hamnar på Sinn U1. En så otroligt grym klocka, och så kommer den där vridningen. Bezeln känns lös, den är inte konsekvent i klicken, och tydligen SKA den vara så. Väldigt synd...

Någon som klämt på Oris Pro Divers vridning? Den måste ju vara grym.

11. Spencer

Valde att inte ta med skräp som är sämre än en thai kopia i Patpong..

12. Spencer

Har du en Deep Sea?

13. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Oj! Nej, självklart inte. Började skriva om min Submariner, kom sedan på att jag testat en f d kollegas DSSD för väldigt länge sedan.
    Jag har alltså INTE en DSSD.

Ska rätta!

Mårtenssons ur Brookfield