Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ding ding ding - hur gick det till?

Diskussion i 'Diskussion' startad av MrPlow, 16 mars 2014.

1. MrPlow
    Trådstartare

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Jag vet att det här kan vara svårt att prata om...

Men hur gick det till när ni fick den *pip* dingen? Eller ännu värre har ni repat glaset? Berätta om din hjärtskärande urskada!

2. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Den här tråden kommer att bli jobbig för själen.

Icaras gillar detta.
  3. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Förra sommaren i svärföräldrarnas hus på Österlen lyckades jag skrapa memovoxens plexi mot den vitkalkade skrovliga väggen när jag bäddade. :banghead:

4. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Fan ni måste släppa sargen!

Klockor är till för att användas och märken är således helt naturligt.

Wollen, sjobbe, vonhall och 11 andra gillar detta.
  5. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Den lät inge rolig

6. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag håller med till 100% och jobbar på det.

Icaras, garfield, Boris Balkan och 1 annan gillar detta.
  7. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Var lätt upprörd hela den dagen. Det gör alltid ondare när det är en dressare som får en blessyr.

meo_swe och Eurenius gillar detta.
  8. David

David Bödeln

Första repan får jag vanligtvis när jag packar upp klockan, sen går det fort utför. Inget som stör, allt i sin ordning.

Asplund och Boris Balkan gillar detta.
  9. Airman

Airman Präst

Jag har lite diffusa minnen men familjen hade varit på husvagnssemester i syrrans vagn. Jag brukar inte sova med klockan utan hade lagt den ovanpå ett av de övre skåpen ovanför bäddarna. Morgonen därpå var vi uppe i gryningen, packade ihop förtält, alla grejer, betalade och åkte hem. I virrvarret tog jag aldrig på mig klockan. Väl hemma skulle vagnen städas och när jag skakade sängkläderna for klockan ut på backen. Den hade ramlat ner från skåpet under färden, hamnat i sängen och fick sig en hyfsad flygtur vid städningen. Som ett under fick den bara ett litet märke, knappt synbart på ena hornet. Ingen gångavvikelse och den fungerar precis som vanligt. man kan tycka det var tur, men en Glycine Airman är byggd för att flyga!

TKVF, Icaras, meo_swe och 2 andra gillar detta.
  10. konkas

konkas Friends of KS

Bäddade du? :banghead:

Sputniq, Rivalen och ssl gillar detta.
  11. konkas

konkas Friends of KS

+1

12. Bawkins

Bawkins Stadsbo

Vevade i kapp med polaren. Tills våra klockor möttes. Pang. Blev en härlig ding i bezelen.. Kunde inte titta på klockan efter det.. Men ja, sen hatar jag repor/dings också..

13. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Jobbar med cyklar vilket innebär en del mekande. Shit happens, men en beater (PO) är till för att användas! Den tål mycket, men några märken på boett och länk blir det allt.

14. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Farsan å jag. Han är inte så nojjig med sin klocka som ni ser. Men när vi skulle skruva fast en flytbrygga tog han för en gångs skull av sig den. Tyvärr råkade han då kliva på den med träpjucken och den åkte ner bland stenarna under bryggan. image.jpg

Carolin, yonsson, 4cie och 1 annan gillar detta.
  15. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Töntar. Use it = abuse it.

Mekmek gillar detta.
  16. gustavc

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Jag har lyckats bokstavligen släpa en klocka med glas och Bezel mot en tegelvägg.

Får en klump i magen bara jag tänker på det:(

men är dock inte lika känslig nu för tiden kan en 5517 klara av ett krig så kan nog en 16610 klara vardagslivet! När det gäller dressare däremot är jag mer petig!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

meo_swe gillar detta.
  17. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    +1
    Men när jag råkade dra min sub längs en granitbänkskiva (med ruff yta) och jag kände vibrationerna från stål vs. Sten leta sig upp genom armen och till hjärtat, då trängde en liten tår fram i ögat...

keroro och Boris Balkan gillar detta.
  18. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Dörrkarmar eller när man ska bära något / ta ut från trånga utrymmen . Men som sagt inget som stör. Håller man på att nojja så kommer man ju helt väck i långa loppet

19. Mekmek

Mekmek Friends of KS

En klocka utan ärr har aldrig varit på banan.

20. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Vad har du för brutala paketöppningar, egentligen?

21. Sond

Sond Friends of KS

De jag tänker på har båda gånger kommit från dörrkarmar. Och jag tillhör också de som tycker att vanliga klockor ibland får tåla en lite repa eller dins. Men på mer unika ur är det ju tjurigt.

22. JaTack

JaTack Friends of KS

Öppna förpackningen, vänd den upp och ner. Helst på ett betonggolv eller utomhus på asfalten. Ding ding!

23. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    I en liknande tråd som denna för något år sen tror jag det var någon som hade sabrerat klockan och eventuellt kapat tummen på köpet. Det kallar jag ding!:)

24. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Det var jag ;)

Jonulf gillar detta.
  25. MrPlow
    Trådstartare

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Pic or it didn't happen!

26. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Nog faan hände det allt!

27. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Nu vet du hur hunsad jag är.

garfield och konkas gillar detta.
  28. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Sinn U1 in en betongpelare, men den är tegimented Ubootstahl så inga dings, men ruckning krävdes. Vänjer mig vid repor på mina andra klockor. Polering av sportklockor är ett missförstånd och bör aldrig ske. Hur skulle Clintan se ut på ålderns höst utan rynkor - helfel. Han skulle se ut som om han inte levt, eller som han förnekar sitt liv.

Dressare skall bäras försiktigt så det skall knappast behöva hända mycket.

Så låt dingsen komma bara.

29. n1tro

n1tro Friends of KS

Min första ding kom när jag plockade ut en riktigt fin pie pan const från kaplans, bokstavligt talat ut från butiken, gick tre meter och babom, ner på marken. Klockan stanna, fick sig en ding på sidan och ngt var märkbart löst inuti.. Så kan det gå! Hade haft en rätt pissig vecka också - slutade med att jag strosade runt till 1,2 på natten på gamla stans gator tänkandes på livet.

gustavc gillar detta.
  30. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Satans skit!

Mårtenssons ur Brookfield