• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ding i klockan (Hur noga är ni?)

viqs

Omega
Oj, vad många som tycker det är jobbigt. Hur gör ni för att inte få hairlines, märken osv på era klockor?
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Ingen ide' att få ångest. Klockor är till för att användas. Även om första dingen är lite surt (lika som med första dörruppslagsbubblan på bilen) så blir nästa lättare att ta. ...å nästa ...å nästa.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen ide' att få ångest. Klockor är till för att användas. Även om första dingen är lite surt (lika som med första dörruppslagsbubblan på bilen) så blir nästa lättare att ta. ...å nästa ...å nästa.
Vad ni som inte får panik inte riktigt förstår är att man inte kan säga till en person som får ångest att: det är ingen idé att få ångest. Det är nämligen ingen viljestyrd handling och går således inte att påverka. Det är bara att gratulera er som inte bryr er så mycket om klockans första jack.
 

Case

Panerai
Köper bara begagnat som ju oftast har märken. Då gör det inget om det blir fler. Stör mig mest på repor i glaset annars. Samma med bilar. En begagnad förlorar jag ingen sömn över om den får en liten repa.

Man ska ta väl hand om sina prylar, men de är till för att användas och kommer oundvikligen att utveckla patina. Skillnaden mellan bra och dålig kvalité ligger mycket i förmågan att åldras/slitas med värdighet.
 

Watch out

Cartier


Sa inte Sgt. Barnes något om det..?


dings.jpg



 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det gör ont i själen, men jag brukar komma över det rätt snabbt. Prylar är prylar och så är det med det. Faktum är att just klock-dings är sådant jag ibland har förmåga att uppskatta efter ett (bra) tag, jämfört med stenskott/repor på bilen som mest gör mig trött och förbannad.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag har ångest när jag tänker på dings, men som sagt det måste ju användas, men egentligen skulle man tänka "köp 2, en att använda och en att spara" om allt man köper, men det skulle bli dyrt i längden...

kör jag moped eller Vespa har jag alltid beater på mig, är mest rädd att jag ska tappa kedjelåset in i glaset :)
 

mmx

Cartier
Sviter från vurpa med moppe när klockan fortfarande var så gott som ny. Det som störde mig mest efteråt var att bezelen knappt gick att vrida runt. En hård klocka får bara mer karaktär av några jack och repor.
image.jpeg
Snyggaste submarinern på forumet! Gillar det skarpt, helt rätt. Skönt att det verkar gått bra för dig, det är det enda viktiga.
Mina $0.02 om dings:
Jag. Kunde. Inte. Bry. Mig. Mindre.
Och ångest kommer inte automatiskt och ostoppbart, visst fan kan man skärpa till sig och komma över vardagliga motgångar, men måste inte unna sig att känna efter så jävla mycket på alla petitesser. Som @Compiss säger; Det är bara en klocka. Man måste ju inte slanta upp mer än man pallar heller...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
För egen del är ångesten för dings relaterat till klockans pris i förhållande till den egna ekonomi.
Märken i en klocka för ett par tusenlappar skulle inte röra mig ryggen. Ett jack i DSSD:n skulle få mig att tvivla på om det fanns något kvar att leva för.
 

ludde28

Omega
Beror på vad det är för klocka.
En beater så skulle det svida ca en-två veckor.
Andra klockor skulle jag förbanna mig själv betydligt längre.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Snyggaste submarinern på forumet! Gillar det skarpt, helt rätt. Skönt att det verkar gått bra för dig, det är det enda viktiga.
Mina $0.02 om dings:
Jag. Kunde. Inte. Bry. Mig. Mindre.
Och ångest kommer inte automatiskt och ostoppbart, visst fan kan man skärpa till sig och komma över vardagliga motgångar, men måste inte unna sig att känna efter så jävla mycket på alla petitesser. Som @Compiss säger; Det är bara en klocka. Man måste ju inte slanta upp mer än man pallar heller...
"Snyggaste submarinern på forumet!" Wow, den kommer jag suga på länge! Tack så mycket!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jaha, då va dagen här.. Dagen då man skulle få första riktiga "märket" i klockan..
Gråtit lite blod hela dagen..
Är jag petig eller är det befogat? :angel::banghead:
10306312_10205495571659179_3736190460400675721_n.jpg

Hur petiga är ni med klockan?
Menar du allvar? Hade aldrig ens sett eller brytt mig om du inte ringat in det. Och på en dykare dessutom. En fin orörd eller nypolerad klocka i 18K, tex en DD är det trist om man repar.
 

isbjörn

Panerai
Ähh! Det där gör väl inget!?
På en dykare dessutom. Bara passande.
Jag gillar att vara varsam med mina grejer men en klocka som denna är till för att användas. Jag kör mina dykare utan prut, Seiko som Rolex.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kan säga som följande!

Köpte en SKX007 för att ha som beater jag letar nu efter en g-shock för att fylla dess plats. Mao jag får grav ångest utav repor :D
 
Topp