• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diskuterar ni klockor med okänt folk?

LordJCS

Breitling
Jo, det händer allt som oftast att man halkar in på det spåret.

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
 

Niclas

Omega
Har aldrig fått dryga svar när jag berömt någons klocka. Brukar kommentera klockan när jag ser en "broder" och det är som roligast när man reflekterar hur mycket glädje man har gemensamt med någon som man kanske normalt inte hade pratat med.
 

Mattias79

Cartier
I väntrummet på vårdcentralen i måndags hamnade jag mitt emot en man med en Deepsea. Jag hade en Deepsea på mig också. Klart jag var tvungen att säga nåt. Tyvärr blev mitt namn uppropat innan jag hann fråga om KS-medlemskap. Känns jäkligt slumpartat på nåt sätt när det händer - i alla fall i min lilla stad.

Jag skulle bli jätteglad om någon påpekade min klocka - barnsligt glad sannolikt.
 

OBRKV

Cartier
Man gör väl sitt bästa... Brukar sällan gå superbra.
Såg en kille med en röd sub i en bar en gång. Började prata lite och vi spekulerade lite vad den kan ha för värde. Visade sig sen att han absolut inte hade nån aning gällande klockan förutom att det var en rolex. Han hade den för att det var "typ lite coolt". Klockan gick ens inte rätt.
 

Bexa

Omega
Brukar aldrig kommentera en främlings klocka, kan lätt bli ganska pinsamt :D

Såg att min mosters man hade en Rolex Cosmograph Daytona, var sugen på att fråga om han var intresserad av klockor men sen fick jag höra av min kusin att de var fake. kunde ha blivit lite pinsamt om jag börjat prata om klockor.
 
Jag kommenterar sällan, men det händer. Det är viktigt att timingen är rätt. Senast jag pratade klockor med en främling var i baren på Ritz i Gbg. Kunde inte låta bli att säja: "snygg klocka du har" till en gentleman som jobbar där. En 116610 vill jag minnas att det var han sportade. Efter det bytte vi några ord om nyttan med datumfunktion, eftersom jag själv bar min 114060 vid det tillfället. Trevligt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Mattias79

Cartier
Såg att min mosters man hade en Rolex Cosmograph Daytona, var sugen på att fråga om han var intresserad av klockor men sen fick jag höra av min kusin att de var fake. kunde ha blivit lite pinsamt om jag börjat prata om klockor.
Ja, pinsamt för honom i alla fall. Träffade en kille med en "Patek Philippe tourbillon" på armen i veckan. Hans fleecetröja skvallrade om att den kanske inte var helt äkta och jag sa förstås ingenting.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hänt någon enstaka gång, har dock inte lett till någon djupare disskution vilket är tråkigt!
 

paradis

Audemars
För någon månad sen i Pizzerian, jag hade redan beställt när en fin tjej ;) kommer in ock beställer det hon ska ha. Under tiden ser jag ,att hon har en :eek: Submariner 16610 ock säger ,vilken fin klocka hon har, hon svarar, :shifty: har du samma.........tuff som fan. Nu ångrar jag mig att jag inte frågade om den är hennes killes ,ock att hon kanske fått låna den.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har hänt några gånger, den som jag minns bäst var på Rosies här i Malmö.
Mannen bakom disken hade en Cartier Santos.
 
Topp