• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diskuterar ni klockor med okänt folk?

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Blev hotad på krogen i våras när jag sa att en snubbe hade en schysst klocka (SMP)... han tog mig åt sidan och frågade om jag kände honom -nää ville bara säga att du hade en schysst klocka, jag har en likadan... "men backarååååååå" skriker sopan... sopaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 

Capo

Omega
2-Faktor
Beror helt och hållet på situation och klocka. Sen finns risken att personen i fråga har en fake och då blir det inte direkt gott tugg.
 
Är man som jag notoriskt kikande efter vad folk har för klockor kan det hända att man får fälla en kommentar om att bäraren har en fin klocka.

Min sambo säger att jag har klock- och biltourettes...:)

/gustav
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Blev hotad på krogen i våras när jag sa att en snubbe hade en schysst klocka (SMP)... han tog mig åt sidan och frågade om jag kände honom -nää ville bara säga att du hade en schysst klocka, jag har en likadan... "men backarååååååå" skriker sopan... sopaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Schysst klocka... SMP... krogen... det är fan dags att backa

Det är inget fel på Omega, missförstå mig rätt. Men, den genomsnittliga SMP bärare på en krogen hade jag nog fan inte snackat med.
 

Nexus

Panerai
Blev hotad på krogen i våras när jag sa att en snubbe hade en schysst klocka (SMP)... han tog mig åt sidan och frågade om jag kände honom -nää ville bara säga att du hade en schysst klocka, jag har en likadan... "men backarååååååå" skriker sopan... sopaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Alltså, du skulle använt din SMP som morgonstjärna och sänkt liraren.
Klocksnack är ju i likhet med Wu Tang Clan "nothing to fuck with"
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Oftast gör jag inte det. Försökte med en kille för ett tag sedan. Han körde en Rolex 116710LN, när jag frågande han om det så sa han att han bara hade haft den nått år. Sen kikar han på min handled. och säger;
- Snygg klocka, tudor?
- Nä, seiko skx007.
Och där tog konversationen slut. :bag: Efter det brukar jag spana och hålla tyst istället.
 

Alpha

Omega
Jag har under mitt sommar jobb samlat alla på för att diskutera klockor och tagit med de få jag har för en klämma o känna. Försöker frälsa dessa "fossil tjejer "och "ur o Penn killar". Tro det eller ej så har folk mkt större förståelse av klockintresse än många andra intressen som diskuteras...
 

poormans

Rolex
händer då och då, snackade med en kompis om någon klocka i mobilen häromdagen då kommer det fram en gubbe och visar sin gmt 16710 som han köpt av en kompis för några år sen för att kompisen skulle pröjsa restskatt :( han hade gett 30k och undrade om det var ett bra pris och det var det väl, han lär få igen de slantarna då det var en med SEL-länk och den såg fin ut

cheers
christian
 

Cryssarn

Rolex
Blivit ganska mycket snack med timmisar på jobbet dom senaste veckorna. Dom har varit ganska imponerade över min Squale och min Tudor. Sen kommer kuggfrågan. Vad jag tycker om deras Gant/Calvin Klein etc, som minsann kostade över 3000. :banghead:
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Blivit ganska mycket snack med timmisar på jobbet dom senaste veckorna. Dom har varit ganska imponerade över min Squale och min Tudor. Sen kommer kuggfrågan. Vad jag tycker om deras Gant/Calvin Klein etc, som minsann kostade över 3000. :banghead:
Finns bara en sak att göra... Var brutalt ärlig och hoppas att de inte upprepar misstaget. Det finns ju inte en jävel som ställer sig bredvid en fotoentusiast och drar fram sin pocket kamera, eller går fram till Sasha Grey och drar fram sin kuk. Se till att de lär sig.
 

Cryssarn

Rolex
Finns bara en sak att göra... Var brutalt ärlig och hoppas att de inte upprepar misstaget. Det finns ju inte en jävel som ställer sig bredvid en fotoentusiast och drar fram sin pocket kamera, eller går fram till Sasha Grey och drar fram sin kuk. Se till att de lär sig.
HAHA, sant. Jävligt bra koppling med kameran där. Får gå in och röja lite imorgon ;)
Om jag dock ska vara brutalt ärlig mot mig själv så är väl min Black Bay den enda i min lilla samling som ses som hyfsad av många :p
 

par

Patek
2-Faktor
Blivit ganska mycket snack med timmisar på jobbet dom senaste veckorna. Dom har varit ganska imponerade över min Squale och min Tudor. Sen kommer kuggfrågan. Vad jag tycker om deras Gant/Calvin Klein etc, som minsann kostade över 3000. :banghead:

Intressant, de som oinvigna vet vad Tudor och Squale är?
 

Cryssarn

Rolex
Finns bara en sak att göra... Var brutalt ärlig och hoppas att de inte upprepar misstaget. Det finns ju inte en jävel som ställer sig bredvid en fotoentusiast och drar fram sin pocket kamera, eller går fram till Sasha Grey och drar fram sin kuk. Se till att de lär sig.
Jag tog ditt råd och var 100% ärlig med dom. Fick svaret "Den är köpt på NK. Där är det bara kvalitet som säljs, så min klocka är minst lika bra som din Hamilton." .......blev lite av denna reaktionen från mig på 1:28
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag tog ditt råd och var 100% ärlig med dom. Fick svaret "Den är köpt på NK. Där är det bara kvalitet som säljs, så min klocka är minst lika bra som din Hamilton." .......blev lite av denna reaktionen från mig på 1:28
Wow... ärligt talat trodde jag inte att någon faktiskt skulle lyssna på mig. Det gäller ju att ha en vis fingerspitz gefile när man öppet på en arbetsplats ska dissa en arbetskamrats ägodel som de gissningsvis i deras värld har lagt väldigt mycket pengar på och tagit sig tid att välja ut.
Försök patcha ihop det där över en öl på nästa AW, så kanske du slipper vara kontorets klock pariah.
 

Cryssarn

Rolex
Wow... ärligt talat trodde jag inte att någon faktiskt skulle lyssna på mig. Det gäller ju att ha en vis fingerspitz gefile när man öppet på en arbetsplats ska dissa en arbetskamrats ägodel som de gissningsvis i deras värld har lagt väldigt mycket pengar på och tagit sig tid att välja ut.
Försök patcha ihop det där över en öl på nästa AW, så kanske du slipper vara kontorets klock pariah.
Nu kapade jag ju inte honom vid knölarna direkt. Förklarade egentligen bara vad skillnaden hade kunnat mellan en klocka som kommer från en riktig tillverkare i samma prisklass. Var i övrigt han som valde att kasta första stenen när han sköt min Hamilton i sank vid 0630 på morgonen ;)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Nu kapade jag ju inte honom vid knölarna direkt. Förklarade egentligen bara vad skillnaden hade kunnat mellan en klocka som kommer från en riktig tillverkare i samma prisklass. Var i övrigt han som valde att kasta första stenen när han sköt min Hamilton i sank vid 0630 på morgonen ;)
Jag förstår jag förstår...
Du har bara ett val nu, döda.
 

Sputniq

Panerai
Jobbar i en större matbutik och brukar alltid när jag sitter i kassan berömma folks klockor, om de är något att berömma dvs. Vissa blir glada medan andra mest konfunderade. Även om någon frågar om hjälp på "golvet" och de har något snyggt på handleden blir det en kommentar. Berömde en killes SMP igår vilket verkade uppskattas mycket :)
 

M.U

Rolex
En jag jobbar intill nu i två veckor stod jag o tjöta med en stund igår, sen kläckte jag "schysst klocka, en Explorer 2 va?" Svaret blev "öhhhh...... ah köpte den när ja va i Thailand i vintras.. den är snygg"..

Jag har inte pratat mer med honom idag.
 
Topp