• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ditt bästa köptips mottages gärna!

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Hej allihopa!
Jag har nyligen anslutit mig till detta eminenta forum då jag egentligen var på jakt efter ett nytt lite dyrare ur. Nu har jag dock stött på patrull vad det gäller att investera runt 20 k av mina surt förvärvade som jag hade tänkt mig för ett nytt ur. Förslaget flög helt enkelt inte hos hon som bestämmer hemma! (Det är tydligen en massa annat som har högre prioritet)
Jag får helt enkelt pausa de planerna tillsvidare.

Nåja, nu har jag dock börjat kolla på lite billigare ur som kanske har lättare att smita undan och skulle gärna vilja ha lite tips!
Jag har tänkt "en ut / en in" och valt att låta min Bravur-klocka få vandra vidare i livet. Är någon sugen på en sån så lär jag lägga ut den på köp och sälj så fort jag får!
Jag har tänkt att klockan får kosta ca 2-4000:-. Tycker dock att det är en ganska svår prisklass att hitta något roligt i. Därför vänder jag mig till er!

Vad jag kikat på hittils är diverse Seiko-ur, bland annat:
Seiko Superior Automatic Diver's 200M SRP497K1
Seiko Prospex "Baby Tuna" Automatic Diver's 200M

Tänkte gå och prova lite Seiko i helgen och se vad jag tycker!
Har märkt att det finns många Seiko-fantaster här på forumet så har man input på
Jag har också kikat lite på Orient som har en del snygga modeller till rimliga priser.

Vad skulle du vilja rekommendera i prisklassen? Begagnat eller nytt spelar ingen större roll!
Får gärna vara en badvänlig klocka nu inför sommaren. Den kommer få vara kompis till en SMP så gärna något som kompletterar den!

Alla tips är välkomna och jag tackar så mycket på förhand för de som vill bidra!

Trevlig helg!
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Ser att jag slutat mitt i en mening i mitt första inlägg "Har märkt att det finns många Seiko-fantaster här på forumet så har man input på..." -ovanstående modeller så får man gärna skriva en rad, hade jag tänkt skriva. Hittade ej hur jag redigerar, om man kan det!
 

Subby

Rolex
Hej allihopa!
Jag har nyligen anslutit mig till detta eminenta forum då jag egentligen var på jakt efter ett nytt lite dyrare ur. Nu har jag dock stött på patrull vad det gäller att investera runt 20 k av mina surt förvärvade som jag hade tänkt mig för ett nytt ur. Förslaget flög helt enkelt inte hos hon som bestämmer hemma! (Det är tydligen en massa annat som har högre prioritet)
Jag får helt enkelt pausa de planerna tillsvidare.

Nåja, nu har jag dock börjat kolla på lite billigare ur som kanske har lättare att smita undan och skulle gärna vilja ha lite tips!
Jag har tänkt "en ut / en in" och valt att låta min Bravur-klocka få vandra vidare i livet. Är någon sugen på en sån så lär jag lägga ut den på köp och sälj så fort jag får!
Jag har tänkt att klockan får kosta ca 2-4000:-. Tycker dock att det är en ganska svår prisklass att hitta något roligt i. Därför vänder jag mig till er!

Vad jag kikat på hittils är diverse Seiko-ur, bland annat:
Seiko Superior Automatic Diver's 200M SRP497K1
Seiko Prospex "Baby Tuna" Automatic Diver's 200M

Tänkte gå och prova lite Seiko i helgen och se vad jag tycker!
Har märkt att det finns många Seiko-fantaster här på forumet så har man input på
Jag har också kikat lite på Orient som har en del snygga modeller till rimliga priser.

Vad skulle du vilja rekommendera i prisklassen? Begagnat eller nytt spelar ingen större roll!
Får gärna vara en badvänlig klocka nu inför sommaren. Den kommer få vara kompis till en SMP så gärna något som kompletterar den!

Alla tips är välkomna och jag tackar så mycket på förhand för de som vill bidra!

Trevlig helg!

Jag har själv beställt SRP639, den gula baby tunan. Kommer få den på måndag. Stay tuned så får du lite åsikter om den :)
 

månljus

Panerai
Enkelt val klipp till på en Tissot Visodate!
Fast med vit tavla. ;)
FullSizeRender.jpg
 

Camo00

Patek
Smp behöver ju inte kompletteras med nån billig dykare, så kör på nåt mer dressat, med fördel vintage?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Kanske någon tusenlapp till men seiko Sarb 045/065 har jag själv haft och gillar båda
065 kör mer åt det dressiga hållet men man kan köpa till länk har jag sett
 

tgadler

Omega
En av de få klockintresserade kompisar kör på just SMP och en vintage-Omega. Har inte haft möjlighet att få se vintage-Omegan än, men det låter som en grym kombination!
 
Om du redan har en badklocka hade jag nog satsat på nån vintage dressklocka med den budgeten om du kan tänka dig en äldre klocka då..
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Enkelt val klipp till på en Tissot Visodate!


En Visodate på mesh länk är ju inte fel!

Smp behöver ju inte kompletteras med nån billig dykare, så kör på nåt mer dressat, med fördel vintage?

En av de få klockintresserade kompisar kör på just SMP och en vintage-Omega. Har inte haft möjlighet att få se vintage-Omegan än, men det låter som en grym kombination!

Om du redan har en badklocka hade jag nog satsat på nån vintage dressklocka med den budgeten om du kan tänka dig en äldre klocka då..

Tack för tipsen!
Jag har faktiskt en Tissot Visodate redan, som jag inte använder, dock är den från 60-talet nån gång tror jag!
Det är mest att jag föredrar lite sportigare ur särskilt dykare snarare än dressare. En vintage Omega skulle iof kunna vara trevligt!
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Följde upp Seiko-spåret lite igår och provade en SUN021P1 som jag tyckte kändes väldigt solid och snygg!

@Gummo jag hör dig, du har egentligen rätt, men ibland är det helt enkelt inte läge att riskera husefriden ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Följde upp Seiko-spåret lite igår och provade en SUN021P1 som jag tyckte kändes väldigt solid och snygg!

@Gummo jag hör dig, du har egentligen rätt, men ibland är det helt enkelt inte läge att riskera husefriden ;)
Larva mig bara! Älskar Seiko och jag tycker lätt att de roligaste köpen är affordables. Men bara så du vet så tycker jag att man kan kosta på sig en lite dyrare finklocka för sina egna pengar (så länge man inte tippar över på "lyxfällan-sidan" förstås...) utan att sambon ska lägga sig i.
På tal om husfriden, har hen sett din Avatar? :D
 

Camo00

Patek
Tack för tipsen!
Jag har faktiskt en Tissot Visodate redan, som jag inte använder, dock är den från 60-talet nån gång tror jag!
Det är mest att jag föredrar lite sportigare ur särskilt dykare snarare än dressare. En vintage Omega skulle iof kunna vara trevligt!
Då hade jag köpt en Oris i första hand, eller Orient om budgeten är begränsad...
 
Topp