• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ditt förhållande till Rolex Datejust

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Gick inge bra med bilden :/
image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
En av de klockor jag ångrar mest att jag sålde. Kommer inte hitta ett lika fint ex igen med servicehistorik och papper, och verkligen inte till samma pris nu när dessa stuckit rejält. Till skillnad mot många andra tycker jag dessutom att stållänk passat väldigt bra till TT-klocka. :)
3-1 (1).JPG
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Datejust, vilken klocka. Sitter nu och väljer om denna skönhet skall bli min första Rolex. Eller blir det en GMT? Det enda som får mig att tveka lite är att DJn känns lite för mycket bilförsäljare, men den som lever får se. :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är inte jätte förtjust av Millen men hulken är riktigt fin :) Hur är känslan så här i efterhand? Bra eller dåligt beslut? Sitter just nu på en 116610 och är sugen på att byta till en 162000 med diamant tavla, storleken på 36 lockar så mycket.

Jag ångrar mig aldrig, visst kan jag sakna en del klockor men försäljningarna har gjort det möjligt att testa klockor som jag i början av mitt intresse bara kunnat drömma om. Köpte ju DJn ny på Nymans dagen innan prishöjningen så jag gick en del plus.

Helt ärligt så gör det ökade intresset för diamant-DJ mig mindre sugen på en sån igen. Det var kul att vara ensam om något på forumet och ryktet säger att en del är på väg in... Skulle däremot inte tacka nej till en mer exklusiv tavla än de standardströsslade. MOP med diamanter lockar mest i dagsläget. Men där snackar vi listpris på närmare 100k och jag köper helst från AD.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Jag ångrar mig aldrig, visst kan jag sakna en del klockor men försäljningarna har gjort det möjligt att testa klockor som jag i början av mitt intresse bara kunnat drömma om. Köpte ju DJn ny på Nymans dagen innan prishöjningen så jag gick en del plus.

Helt ärligt så gör det ökade intresset för diamant-DJ mig mindre sugen på en sån igen. Det var kul att vara ensam om något på forumet och ryktet säger att en del är på väg in... Skulle däremot inte tacka nej till en mer exklusiv tavla än de standardströsslade. MOP med diamanter lockar mest i dagsläget. Men där snackar vi listpris på närmare 100k och jag köper helst från AD.

Bild på den du vill ha? Alltså stål med MOP tavla? Trodde du skulle köra paved arab som nästa köp? ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Bild på den du vill ha? Alltså stål med MOP tavla? Trodde du skulle köra paved arab som nästa köp? ;)

Svart MOP! Finns även vit och rosa. Alla tavlorna är unika och ingen är den andra lik. Självklart med slät ring ;)
image.jpeg


Har inte fått något pris på paved arab. MOP kostar typ 40k och det är jag beredd att betala om jag vill ha en modern DJ igen. Men kostar tavlan mer än klockan känns det bara fel i dagsläget...
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Svart MOP! Finns även vit och rosa. Alla tavlorna är unika och ingen är den andra lik. Självklart med slät ring ;)
image.jpeg


Har inte fått något pris på paved arab. MOP kostar typ 40k och det är jag beredd att betala om jag vill ha en modern DJ igen. Men kostar tavlan mer än klockan känns det bara fel i dagsläget...

Riktigt trevlig. Klämde på en med MOP tavla som var underbar. Men tavlan känns väldigt feminin ibland. Eller? :)
 
Svart MOP! Finns även vit och rosa. Alla tavlorna är unika och ingen är den andra lik. Självklart med slät ring ;)
image.jpeg


Har inte fått något pris på paved arab. MOP kostar typ 40k och det är jag beredd att betala om jag vill ha en modern DJ igen. Men kostar tavlan mer än klockan känns det bara fel i dagsläget...

Köp en 116238 så är den biten löst ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag och min 116234 har ett komplicerat förhållande. Jag har tröttnat på henne då det saknats spänning i relationen. Hon har varit för blingig, för liten, för svart, för snygg för mig, för tråkig. I långa perioder har jag känt mig trygg med hennes inre kvaliteter, hur stilig hon är att betrakta. Jag har försökt sälja henne, men ingen ville köpa henne. Relationen fördjupades och vi växte ihop. För att ändå hålla liv i förhållandet köpte jag en blå tavla. Det blev som en ny bekantskap vilket kittlade och gör fortfarande. Hon var klädd i jubilee tills idag då jag köpte en begagnad oysterlänk i fint skick av en trevlig kille på stan. Nu har min Datejust lite att byta med. Jag blir inte av med henne. Så är det, inser jag med tydlighet. Här är hon i sin senaste skrud och alldeles lagom stor. En svart tavla och en jubileelänk ligger och väntar på rätt känsla och jag vet att den dagen kommer.
image.jpeg
 
Senast ändrad:

tissoter

Audemars
Den här som Gripenbro säljer är redigt snygg, gillar tavla skarpt alltså. Synd att det ej är någon länk, då DJ i min värld är tusen ggr snyggare på länken än på skinn.
33545148-origpic-123c48.jpg
 

ernst

Omega
Intressant tråd! Jag har svängt 180 grader angående Rolex DJ, från att ha tyckt att det var en tråkig och dyr klocka (i förhållande till vad man får) från en "blingig" tillverkare till att det är en odödlig och tidlös klassiker som jag måste förvärva. Just nu letar jag efter en 1603/16030 med vit urtavla och i mycket gott skick, tyvärr har det visat sig vara mycket svårare än jag först trodde, iaf om man vill hålla sig inom rikets gränser...
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjejen har en ladies DJ i halvguld. Jag hjälpte henne välja ut den och har lämnat in den på servic, vid behov bistår jag med microjusteringar av länken (jubilee). Den är förkrossande snygg på hennes handled.
Det är min hela relation.
 

zazuki

Omega
Har nästan alltid tyckt det varit en "gubbklocka" och då tänker jag mest på TT med alldeles för stor länk så den slår i allt som går. Lutar nu mycket mer åt DD än DJ, särskilt efter jag scrollade igenom det här kontot. Blev kär i tavlan.
 
Topp