• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ditt senaste köp!

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nu när hösten börjar närma sig och mörkret med den, slog jag till på en ny liten ficklampa. Kanon när man är ute med hunden på kvällen.
Sjukt liten och riktigt bra ljus. Så lätt att man kan fästa den på skärmen av kepsen med bältesklipset.
s1_brightness_2.jpg

bild snodd från nätet.
1462307078894_olight-s1-baton-latarka-edc-5.jpg
 

mannis

Cartier
Mitt lilla projekt som började i november förra året kom till avslut idag

Efter trassel med tillstånd, fördelning från USA till EU etc så slutade det med en privatimport och idag kom äntligen sms från bussgods. Hämtade naturligtvis på min scooter:
image.jpeg


Sen blev det paketöppning:
image.jpeg


Vad kan det vara:
image.jpeg


Oh yes, ett precision rifle!
image.jpeg


Kittade det naturligtvis direkt:

image.jpeg


Snabba data: kaliber 308, 10 skottsmagasin, sikte Vortex viper pst 6-24 X 50, Harris benstöd - garanterad precision till 1600 yards av tillverkaren.
 

M1984

Omega
Mitt lilla projekt som började i november förra året kom till avslut idag

Efter trassel med tillstånd, fördelning från USA till EU etc så slutade det med en privatimport och idag kom äntligen sms från bussgods. Hämtade naturligtvis på min scooter:
image.jpeg


Sen blev det paketöppning:
image.jpeg


Vad kan det vara:
image.jpeg


Oh yes, ett precision rifle!
image.jpeg


Kittade det naturligtvis direkt:

image.jpeg


Snabba data: kaliber 308, 10 skottsmagasin, sikte Vortex viper pst 6-24 X 50, Harris benstöd - garanterad precision till 1600 yards av tillverkaren.

Går den på tävlingslicens eller jakt? Antar tävling med tanke på 10 kulors magasin ?
 

davvaer

Omega
Kan du berätta hur du gick tillväga för att få import tillstånd?





Mitt lilla projekt som började i november förra året kom till avslut idag

Efter trassel med tillstånd, fördelning från USA till EU etc så slutade det med en privatimport och idag kom äntligen sms från bussgods. Hämtade naturligtvis på min scooter:
image.jpeg


Sen blev det paketöppning:
image.jpeg


Vad kan det vara:
image.jpeg


Oh yes, ett precision rifle!
image.jpeg


Kittade det naturligtvis direkt:

image.jpeg


Snabba data: kaliber 308, 10 skottsmagasin, sikte Vortex viper pst 6-24 X 50, Harris benstöd - garanterad precision till 1600 yards av tillverkaren.
 

mannis

Cartier
Ok tack. Har velat exportera ett hagelgevär från usa ett bra tag nu och äntligen fått tag på en handlare som kan exportera det men dom säger jag måste ha ett importtillstånd..

USA är dock en annan femma eftersom dom har ITAR-lagstiftningen. Det är "omöjligt" att som privatperson få exporttillstånd från USA. Det enkla är antagligen att få importtillstånd i Sverige men exporttillstånd kan du antagligen glömma.

Jag tog således inte in geväret från USA......
 

Maxim

Cartier
Alla är custom made och gjorda av mig eller någon annan som jag köpt dem av.
Om du är seriös kan jag bygga ett åt dig, men beroende på vad du vill ha kan det kosta allt mellan 1000kr och 6000kr för ett tangentbord i bara komponenter.

Det jobbiga är att mycket köps på beställning med leveranstider om 3-6 månader via gruppköp. Då gäller det att det finns något gruppköp tillgängligt också på vad det nu kan vara för något. Eller så köper man begagnat eller något lite mer tillängligt.

Skulle kunna bygga ett akryltangentbord, tar ca 1 månad att få hem delarna från Korea. Grym kvalitet på dessa, bra känsla och tysta! Ca 2500kr kostar de exklusive tangenterna.

Vad hetter detta och vart kan man köpa det? :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Åh vad grymt! Jag är avundsjuk! Sitter själv och knappar på en WASD V2 med MX clears, hade även en Filco som jag sålde nyligen.

zFANdgp.jpg
Grymt, WASD gör fina saker! MX Clear har jag aldrig kommit överrens med, de hugger tag i capsen på riktigt, har knäckt en och annan avtagare för mig, och sen tyckte jag de var helt för tunga. Jag föredrar 62g bottom out force :)
Tangentbordsnördar, underbart häftigt. Jag visste inte att det fanns. Själv så förstår jag knappt vad ni pratar om. :)
 

davvaer

Omega
USA är dock en annan femma eftersom dom har ITAR-lagstiftningen. Det är "omöjligt" att som privatperson få exporttillstånd från USA. Det enkla är antagligen att få importtillstånd i Sverige men exporttillstånd kan du antagligen glömma.

Jag tog således inte in geväret från USA......


Ok trodde det kom från isa, my bad.

Oavsett så är handlaren godkänd som vapenexportör och således är allt som behöver ordnas från min sida ett importtillstånd.
(enligt dem)
 

SSL

Audemars
Nu när hösten börjar närma sig och mörkret med den, slog jag till på en ny liten ficklampa. Kanon när man är ute med hunden på kvällen.
Sjukt liten och riktigt bra ljus. Så lätt att man kan fästa den på skärmen av kepsen med bältesklipset.
s1_brightness_2.jpg

bild snodd från nätet.
1462307078894_olight-s1-baton-latarka-edc-5.jpg

S10R? Har S20R i jobbet och S10R i privata jackfickan vinterhalvåret.
 
Topp