• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gaffel för mig med, funderar på att investera i en med snedställda "skär" för lite variation.
Någon som kan tipsa om gafflar som är lite längre, typ med 8-10 skär?
 

rogart-63

Patek
Köpte billiga gaffeljärn från Ebay. Hyfsade men går lätt sönder? beror precis på vad man ska ha dom till . Finns nåt märke som heter Vergez . Dyra men kanonfina. 9 tänders kostar minst en 1000:-
 

Camo00

Patek
Roade mig med lite wet forming, dvs blötläggning och formning, i det här fallet med hjälp av tre bitar rundstav för att forma ett tjockt och stabilt cigarrfodral... :)
20161002125545_IMG_2475.jpg
20161002125649_IMG_2479.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Roade mig med lite wet forming, dvs blötläggning och formning, i det här fallet med hjälp av tre bitar rundstav för att forma ett tjockt och stabilt cigarrfodral... :)
20161002125545_IMG_2475.jpg
20161002125649_IMG_2479.jpg
@Camo00 när öppnar du en liten webbshop? Du gör de klart vassaste grejerna. Har kvar din korthållare/sedelklämma "for the love of money", fortfarande som ny i sömmar och så!
 

Fred72

Cartier
Jag har kommit över en oändlig mängd spillbitar av mocca, funderar på att göra egna natostraps. Någon som vet var man får tag på ringar och spänne av nato typ till mitt projekt.
//Freddan
 

mae

Omega
Fasen vad colt :) Nä just det var en Remington?
Berätta lite mer om den? Vad använder man en så till idag? Eller är den pluggad?
Kan ju inte säga annat än att dom var snygga vapnen på den tiden?
Alla vapen tillverkade före 1890 och inte är avsedda för gastäta patroner,
är licensfria att köpa och äga..
Så det är bara att panga på!
Smäller och ryker som fan:)
IMG_20151108_100653.jpg
 
Topp