• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Djävulskt porrig Dugena Chronograph Automatic

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fått ligga för lite i sommar? Trots en försäsong av hård träning, olagliga deffpreparat och flera omgångar med TV-shops tandblekning? Det beror förmodligen på din klocka.

Själv är jag helt slut i ljumskarna efter en sommar fylld av köttslig lusta, med den här på armen.


Har verkligen försökt trappa ned på liggandet, men man får inte vara ifred en sekund vid bardisken. Därför tänkte jag låta den gå vidare till nästa lyckliga ägare.

En djävulskt porrig Dugena Chronograph Automatic. Härligt monokrom matt T Swiss Made T-märkt tavla med två register, placerade klockan tre och tio. Kronograf- och registervisare i orange och med matchande ändar på de annars vita tim- och minutvisarna. Invändig tachymeterskala.


På boettlocket går det att läsa att underverket bland annat är "Water Resistant", något jag skulle avråda från att testa. Plocka helt enkelt av den innan du glider ned i jacuzzin tillsammans med raggen.


Den här klockan skäms inte för sig under boettlocket heller kan jag lova. Ett mycket fint micro-rotorverk från Buren som Dugena delar med finmärken som Heuer. Har fått höra det är kaliber 11 chronomatic, kaliber 1281 från Buren sen lite anpassad av Dugena.


Som sagt, inte ett sköte torrt med den här i närheten.


Den funkar även i dunkel klubbmiljö.






En spricka i plastglaset klockan tre kan ses i centrum på denna bild. Det har inte på något sätt hämmat klockans raggfaktor och jag har inte övervägt ett glasbyte. Boetten delas dock med andra märken så det borde inte vara svårt att snoka rätt på ett helt glas om man är petig.








De tre första bilderna är nytagna. Resterande är tagna av den tidigare ägaren som är en hedersknyffel och låter mig använda dem. Jag skulle säga att klockan i dag är i samma skick som på de äldre bilderna. Något enstaka litet märke kan ha tillkommit av att jag råkat dänga den i någon sängstolpe. Men hey, den är ju vintage och det är endast Dr Watch klockor som är i ett perfekt skick utan några som helst repor på vare sig länk, boett eller glasring .

Klockan kommer på ett fräscht och endast lite använt, svart småhålat racingband från KS egen leverantör Singular. Ett märkeslöst dubbelsidigt vikspänne i gott skick ingår också.

Boetten mäter 40,5 mm mätt rakt över från ovanför kronan klockan nio. Och vad väger den då, Orup? Mer än en ask PimPim, men mindre än påse Gott&Blandat. Insisterar du på att veta exakt så kan jag återkomma när vaktis på jobbet fått brevvågen tillbaka från service.

3 900 spänn, rekat till valfri inrikesadress måste ses som ett riktigt kap. Är du bara hyfsat nykter och inte ser ut som Bert Karlsson så kommer du garanterat att få ligga i höst.

I nuläget inga byten, förutom kanske ett rakt byte mot Urinvånarens Aston Martin, eller en vecka i Aspen med Salma Hayek.

Tack för titten
JoberMan
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Måste sälla mig i "like"-kören å kommentera denna. Så j-la cool!

Tyvärr är jag i 1 in/1 ut mode just nu, annars är denna ju 100% up my alley, som det heter!

Snälla någon; köp denna snabbt, så frestelsen försvinner!
 
Topp