• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

MrPlow

Rolex
upload_2016-12-12_14-2-41.png

Jag läste Djurgårdare för en dag!
 

Linkan

Rolex
Hur många 2- eller 3-måls överlägen har vi tappat i år?
Inte ens när vi leder med 4-0 kan man känna sig säker :(
Men så har det varit dom senaste åren för oss att vi leder med x antal mål och sedan intill slut minuterna så gör alltid motståndarna mål :O
Hoppas vi kan få till någon bra forward här innan dom stänger möjligheten.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Men så har det varit dom senaste åren för oss att vi leder med x antal mål och sedan intill slut minuterna så gör alltid motståndarna mål :O
Hoppas vi kan få till någon bra forward här innan dom stänger möjligheten.

Så funkar det ju alltid för bottenlag (vilket vi varit senaste åren). Problemet i år har ju framförallt varit att vi inte fått speciellt många 'lätta' mål utan att samtliga forwards får kriga sig blodiga i hörnorna, i tredje perren är sen hela laget helt slut och motståndarna varvar upp och hämtar in eventuellt underläge, slår aldrig fel.

Tror f.ö inte att det kommer dyka upp någon mer spelare.. men en kan ju alltid hoppas!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Så funkar det ju alltid för bottenlag (vilket vi varit senaste åren). Problemet i år har ju framförallt varit att vi inte fått speciellt många 'lätta' mål utan att samtliga forwards får kriga sig blodiga i hörnorna, i tredje perren är sen hela laget helt slut och motståndarna varvar upp och hämtar in eventuellt underläge, slår aldrig fel.

Tror f.ö inte att det kommer dyka upp någon mer spelare.. men en kan ju alltid hoppas!
Senast vi fick lätta mål var väl dessvärre när vi tog en dubbel vid millennieskiftet...
Tror inte heller på mer spelare tyvärr. Nu kanske det inte var vad vi behövde men hade ju varit fint om vi signat Grossman nu när han återvänder till Sverige.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Senast vi fick lätta mål var väl dessvärre när vi tog en dubbel vid millennieskiftet...
Tror inte heller på mer spelare tyvärr. Nu kanske det inte var vad vi behövde men hade ju varit fint om vi signat Grossman nu när han återvänder till Sverige.

Så är det. Vet inte om jag håller med om Grossman, dels känns backsidan helt ok som den är och sen är Grossman, av det lilla jag sett honom i Örebro, inte optimal på stor rink..
 

kmg

Patek
2-Faktor
Så är det. Vet inte om jag håller med om Grossman, dels känns backsidan helt ok som den är och sen är Grossman, av det lilla jag sett honom i Örebro, inte optimal på stor rink..
Nej vi hade behövt ett par som öst in mål.
Det jag tycker Grossman har är att han är en riktig klippa vid 5 mot 3-underlägen och när man i övrigt behöver stänga till. Men kanske inte så ekonomiskt att bränna av sina slantar på sveriges mest defensiva back när man egentligen behöver en målskytt...
 

Linkan

Rolex
Så funkar det ju alltid för bottenlag (vilket vi varit senaste åren). Problemet i år har ju framförallt varit att vi inte fått speciellt många 'lätta' mål utan att samtliga forwards får kriga sig blodiga i hörnorna, i tredje perren är sen hela laget helt slut och motståndarna varvar upp och hämtar in eventuellt underläge, slår aldrig fel.

Tror f.ö inte att det kommer dyka upp någon mer spelare.. men en kan ju alltid hoppas!
Håller helt med! Tråkigt att dom vi värvade inför säsongen inte har levererat t.ex. tambellini eller ridderwall.
Brodin, E.Johansson & Andersson rullar det på bra för. Hoppas att det släpper både för Hultström och Högström.
Cmore visade statistik att Hultström har skjutit över 75skott på mål och bara satt 3mål det är helt sjukt...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tycker att Brodin, Vejdemo, bröderna Davidsson, Peppe och Emil Johansson har varit en frisk fläkt i år. Precis så jag vill se Djurgårdare, tekniska och med en jäkla fart.

Hultström och Högström är jag besviken på. Man glömmer nästan bort att Högström är med och Hultström verkar ha dåligt självförtroende och dräller alldeles för mycket med pucken.
EDIT: Glömde Tambellini.

Tellan har sett lite hetare ut de senaste matcherna. Hoppas det håller i sig.
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Senast vi fick lätta mål var väl dessvärre när vi tog en dubbel vid millennieskiftet...
Det var tider det. Glömmer aldrig sista matchen på plats i Globen när alla sjöng "Fröken, Fröken, Fröken Sedin!". :D

Var verkligen plåster på såren efter 1998 på plats på Hovet när Gregor Artursson avgjorde hela serien i sudden med ett skott mellan benen på Söderström :dead:
 

kmg

Patek
2-Faktor
N Ä M N A L D R I G det namnet igen!

Har f.ö en anekdot från en f.d. kollega som en gång satt på en middag och spydde galla över han vi inte nämner vi namn. Framkom senare under kvällen att bordsdamen var han vi inte nämner vid namns fru. Oklar sanningshalt men kul anekdot.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
N Ä M N A L D R I G det namnet igen!

Har f.ö en anekdot från en f.d. kollega som en gång satt på en middag och spydde galla över han vi inte nämner vi namn. Framkom senare under kvällen att bordsdamen var han vi inte nämner vid namns fru. Oklar sanningshalt men kul anekdot.
Ja fy fan! Var som att meningen med livet försvann när man såg den pucken gå in :wtf:

Bra att frun fick höra vilket rövhål hon var gift med! :p
 

Josef B

Bestraffaren
Bästa var 2005, derby mot gnagget på Råsunda, hela djurgårdspubliken var råtaggad och vi satt nedre långsidan (motsvarande sektion b). Jag och polarna stod upp och sjöng med. Jag fick en klapp mig på axeln och bad mig sätta mig ner. Fick spel och skällde ut honom ("man" 25-30 års åldern).
 

Josef B

Bestraffaren
Tusan om DIF släpper Olunga. Visst, vill de lag som det ryktas om ta honom för 30-40 mille, ja då är det väl bara att tacka. Men kontinuitet, laget behöver kontinuitet.
För de pengarna kan man nog ta in både Elton och Kim och ändå ha pengar över.
 
Topp