• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

Hubbatix

Cartier
Vet inte hur jag lyckats missa den här tråden, men håller mest till inne på Kobradelen av forumet...

Djurgårdare sedan barnsben, blev en del matcher med familjen under 80-talet men började gå regelbundet "utan barnvakt" runt -92. Första bortaresan (de som endast krävde SL-kort räknas inte) gick till Sundsvall i premiären -94. Super-Bo gjorde debut i DIF-tröjan och om jag inte minns helt fel så hängde han fyra kassar den matchen! Nästa resa blev den legendariska Visby borta, där vi lyckades med konststycket att förvandla den provisoriska bortaläktaren till en sorglig brädhög en halvtimme innan matchstart. :D

Gjorde en liten sammanräkning på twitter (följ mig, jag är fett kul) för ett tag sedan och kom fram till att jag sett Djurgår'n möta 41 olika klubbar på bortaplan i tävlingssammanhang. Många av dem flera gånger såklart. :cigar:

Bor sedan cirka 10 år tillbaka i Orsa men åker på match så ofta jag kan. Drar ner till Stockholm imorgon för att välkomna Kimmen på söndag såklart! Ser ni en snubbe med en blå Seiko Tuna på armen är det stor chans att det är jag, så säg gärna hej!

Nog om mig, nu ska jag ta och läsa igenom den här tråden och jag hoppas jag kan bidra till den i framtiden, om inte annat med en och annan alkoholdoftande bortareseanekdot!
 

Josef B

Bestraffaren
980.jpg
 

Jrgen

Cartier
Någon annan som var på matchen på Tele2 idag?
Matchen vill jag gärna glöma men skönt att se Kerim på banan igen
 

Klugel

Omega
Hittar ingen bra bild men visst är det en APROO Kim har!?
Var för övrigt på matchen idag. Trött tillställning. Vålerängen gör det bra. Vi har en bra bit kvar i lagbygget om det här inte ska bli fiasko.
 

Linkan

Rolex
Någon annan som var på matchen på Tele2 idag?
Matchen vill jag gärna glöma men skönt att se Kerim på banan igen
Var inte på plats tyvärr men såg matchen på cmore, som sagt vi måste få in en anfallare. Att sätta Eriksson på topp är inte optimalt. Men hoppas Tino plus någon till kan leverera. Fick rysningar när Kim K kom in, riktigt mäktigt.
 

Hubbatix

Cartier
Jo, saknar tyngd och längd där framme så blir väl bäst att spela centralt. Så får yttrarna kliva in i banan istället för att slå inlägg.
 

Klugel

Omega
Tycker inte Erton är den spelartyp vi behöver. Han lär inte vara billig heller så dom pengarna lägger jag hellre på annat.
 

Josef B

Bestraffaren
Är inte övertygad om att Engvall kan leverera. Om han nu går till DIF så får han gärna överbevisa mig. Ser hellre Erton, mer rutin, vet hur föreningen funkar och bättre målproduktion.
 
Topp