• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DN om bl.a. klockstölder på stan

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
I detta fall tycker jag att det handlar mer om rån än ficktjuveri.
Generellt så har hänsynlösa och brutala våldsbrott ökat med åren om man ska tro på statistisken därav "galna" samhälle.
Jag är inte fördomsfull, men folk verkar klart mer skraj än förut. Kanske har media haft en stor inverkan i det hela.
Är det inte rapporteringen som ökat medan våldet gått ned? Så har iaf jag förstått det
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Generellt så har hänsynlösa och brutala våldsbrott ökat med åren om man ska tro på statistisken därav "galna" samhälle.
Är det inte rapporteringen som ökat medan våldet gått ned? Så har iaf jag förstått det

Statistik... Saxat ur nyhetsfloran för några år sedan:

statistik.PNG
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag är allt för misstänksam för att high fiva någon okänd person. Större chans att jag kommer bara ignorera det eller stirra på personen som om den vore galen. Men som tur är undviker jag drottninggatan i den mån jag kan. :D
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Har faktiskt brutit fingret på en ficktjuv en gång när han ville skaka hand i Göteborg (Brunnsparken tror jag det heter). Skakade hand och jag kände hans fingrar vid min handled när jag fattade vad det var frågan om. Då tog jag tag i fingrarna och bröt ner handen mot backen och satte foten på armleden. Ganska skrämmande händelse som har gjort att man blivit aningen försiktigare. :)

Så här i efterhand känns det som jag gjorde rätt, även om jag hade lite dåligt samvete och min flickvän tyckte jag överreagerade :bored:
 
High five på stan i mötet med en främling? Kan inte komma på en enda anledning till varför man skulle göra något sådant. Men det händer ju av allt att döma då och då, så det måste finnas anledningar.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Tänkte på det idag på en som vanligt överfull tunnelbana, när man håller i sig i stången i taket så syns ju klockan väldigt väl
Man blir rätt fort en reklampelare för fel folk
 

POO

Panerai
Ett 70-tal klockstölder i 08-land i jul enligt farbror blå @Nyhetsmorgon nyss. Det misstänkte att det kunde vara en liga...
 

Marquise

Omega
Apollo Robbins är ju en av de som bokstavligt talat bemästrat pickpocketing, har har gjort en del Youtube videos om hur han gör och dyker upp på olika event. Väl spenderad tid om du vill lära dig hur de går till och vad du kan göra åt de!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Massa idioter där ute, en annans bekanta får tametusan aldrig upp rolexlåset, inte ens när dom försöker, men ja, andra tider på dom här galningarna.
 

Roxen

Cartier
Jag blev varse "high-five-knepet" förra veckan när jag traskade hem från krogen. Strax intill Östermalmstorg stövlar en filur fram för att göra high-five.

Varm innanför västen som jag var vid 02-bläcket efter en öl-vin-GT-marinerande Sturehof-middag, besvarade jag high-fiven med uppenbar glädje!

Strax därpå märker jag att klockan (för dagen en Rolex GMT) följsamt glider av handleden. Hur han fick upp claspen och därefter också låset är närmast magiskt, men likaledes ser jag hur han belåtet, med min klocka, gör ansats att gå därifrån.

Historien slutar bra med klockan åter på armen efter en kort session av "handgemäng", varpå han sprang iväg.

Så, mina vänner, drick med måtta och se upp för high-fiveare, oavsett hur trevligt det är med båda ovan glädjeämnen!

Trevlig juldag,
Benjamin.
 

Bruset

Panerai
var själv ute o vevade på byn en sommarnatt för några år sedan. stod o gafflade med en svarttaxi-chaufför o hans kompis när jag märker att klockan hänger på tummen. han hade t o m fått upp dykar-förlängningen! jävligt paff blev jag o med en läsk till innanför för västen hade jag nog blivit av med den.
sällan jag är ute på den typen av äventyr nu för tiden men om jag vet att det kan bli blött kör jag oftast nato. borde vara bökigt även för den mest rutinerade fick-tjyven att få av..
 
var själv ute o vevade på byn en sommarnatt för några år sedan. stod o gafflade med en svarttaxi-chaufför o hans kompis när jag märker att klockan hänger på tummen. han hade t o m fått upp dykar-förlängningen! jävligt paff blev jag o med en läsk till innanför för västen hade jag nog blivit av med den.
sällan jag är ute på den typen av äventyr nu för tiden men om jag vet att det kan bli blött kör jag oftast nato. borde vara bökigt även för den mest rutinerade fick-tjyven att få av..


Sax? [emoji6]
 
Topp