• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DN om kopior

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Hörde via kompis om en klockartikel i DN lördag. Konstiga sakfel och påpekanden utlovas, hittar den dock inte på dn.se någon som kan scanna in och posta?
 

Barda

Cartier
Jag är kompisen som läste den, bland annat så hävdades det att en PO var fejk då den hade orange vridinlägg. Och så undrar dom varför dom säljer få tidningar?
Kan tilläggas att det var en lång utläggning om Chanelväskor och Mulberry plånböcker, klockdelen var minst sagt begränsad. Jag letar upp tidningen när jag är hemma och fotar.

E
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag är en snäll forumpatron ;)
 

Bilagor

  • IMG_0024_2.jpg
    IMG_0024_2.jpg
    365.7 KB · Visningar: 662
  • IMG_0025_2.jpg
    IMG_0025_2.jpg
    532.5 KB · Visningar: 656
  • IMG_0026_2.jpg
    IMG_0026_2.jpg
    540.6 KB · Visningar: 654
  • IMG_0027_2.jpg
    IMG_0027_2.jpg
    539.4 KB · Visningar: 659
  • IMG_0028_2.jpg
    IMG_0028_2.jpg
    519.1 KB · Visningar: 655
  • IMG_0029_2.jpg
    IMG_0029_2.jpg
    463.2 KB · Visningar: 652

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Haha vilken kass journalistik. Skulle ta människan ca 30 sekunder att kolla upp det där.. Obehagligt dåligt :evil:
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Vilken tur att du lyckades kränga den orangea POn Innan denna artikel Ricrob.
Efter detta lär ju värde gå ner till piratnivå :-D

Journalister! Behöver man inte göra efterforskning på sina artiklar längre?

Edit: det måste vara svårt för kaplans också eftersom de hjälpt DN identifiera kopiorna...
 

Ricrob

Patek
Sorgligt! Hur kan man som journalist få för sig att skriva ngt man tror, utan att kolla upp det först..? Som sagt, hur svårt är det att surfa in på Omegas hemsida?!
 

Optimisten

Cartier
Ricrob skrev:
Sorgligt! Hur kan man som journalist få för sig att skriva ngt man tror, utan att kolla upp det först..? Som sagt, hur svårt är det att surfa in på Omegas hemsida?!

Detta får väl räknas som ett misstag, pga slarv, tidsbrist eller ointresse.

Vad som är ännu värre är när journalister ljuger medvetet.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: DN om kopior

Nu har inte jag läst artikeln, men kan det inte vara så att han syftar på 007 Limited Edition?? Den finns säkert i Orange som kopia, men inte original? Han skriver ju Bond-klocka...
 

Knät

Cartier
Re: Sv: DN om kopior

Camo00 skrev:
Nu har inte jag läst artikeln, men kan det inte vara så att han syftar på 007 Limited Edition?? Den finns säkert i Orange som kopia, men inte original? Han skriver ju Bond-klocka...

På bilderna är den med svart bezelinlägg en James Bond, syns otydligt på tavlan. Den orange har inget som antyder till att vara en JB.. Om det hade varit en kopia på en James Bond så hade ju DN haft rätt. Men jag tror bara att det är en random PO-kopia..
 

Camo00

Patek
Re: Sv: DN om kopior

Knät skrev:
Camo00 skrev:
Nu har inte jag läst artikeln, men kan det inte vara så att han syftar på 007 Limited Edition?? Den finns säkert i Orange som kopia, men inte original? Han skriver ju Bond-klocka...

På bilderna är den med svart bezelinlägg en James Bond, syns otydligt på tavlan. Den orange har inget som antyder till att vara en JB.. Om det hade varit en kopia på en James Bond så hade ju DN haft rätt. Men jag tror bara att det är en random PO-kopia..
Jo, men min tanke var att den som lagt in bilderna strulat till den grejen...
 

Knät

Cartier
Re: Sv: DN om kopior

Camo00 skrev:
Knät skrev:
Camo00 skrev:
Nu har inte jag läst artikeln, men kan det inte vara så att han syftar på 007 Limited Edition?? Den finns säkert i Orange som kopia, men inte original? Han skriver ju Bond-klocka...

På bilderna är den med svart bezelinlägg en James Bond, syns otydligt på tavlan. Den orange har inget som antyder till att vara en JB.. Om det hade varit en kopia på en James Bond så hade ju DN haft rätt. Men jag tror bara att det är en random PO-kopia..
Jo, men min tanke var att den som lagt in bilderna strulat till den grejen...

Det förvånar mig inte..
 

Josef B

Bestraffaren
Vilken pajas! Kanske det är därför artikeln är humor på hög nivå! :lol:

Eller helt enkelt, ni PO-ägare med orange vridring, ni har helt enkelt kopior! Det som står i tidningarna är ju sant!
 

Ricrob

Patek
Optimisten skrev:
Ricrob skrev:
Sorgligt! Hur kan man som journalist få för sig att skriva ngt man tror, utan att kolla upp det först..? Som sagt, hur svårt är det att surfa in på Omegas hemsida?!

Detta får väl räknas som ett misstag, pga slarv, tidsbrist eller ointresse.

Vad som är ännu värre är när journalister ljuger medvetet.
Jag köper inte det ändå. En journalist har i min värld 100% ansvar att i den mån det går ta reda på att det finns sanning i det den skriver och speciellt illa är det när det är såhär lätt att kolla också.. En banal sak kan tyckas men tänk hur många som nu på riktigt tror att alla orangea PO's är fejk!
 
Topp