• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Doften av 80-talet, there is...

EssexX

Panerai
2-Faktor
Skön post af Sjödahl
Mitt intresse ledde också till ett första dyrare köp just 86. Bo Berggren på Biblioteksgatan fick släppa en Ferrari quartzklocka med läcker grafitgrå tavla och guldbezel. Kom på grafitgrått/rött gummi. Frän som få tyckte jag. Och totalt insnöad på italienska vrålåk som jag var redan då. Ferrarin kostade 3700 pix och någonstans har jag både klocka, ask och kvittot kvar. Fullset faktiskt.
Bytte det torkade gummit redan efter ett par år tror jag men efter att det också torkat och spruckit har den bara legat i gömmorna.
Måste nästan leta fram den nu när jag tänker på det.
 

Micke_A

Omega
Köpte själv en Masterchrono 1993, och efter att den legat oanvänd i en massa år, lämnade jag in den i somras för batteribyte. Tydligen behövde en packning också bytas, men nu går den perfekt. Borde bära den oftare, faktiskt... Läser på http://www.ct-watches.co.uk/ att verket YM57A är ovanligt och svårt att få reparerat. Illa. Får hoppas att den inte gör sönder då...
Camel.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skön post af Sjödahl
Mitt intresse ledde också till ett första dyrare köp just 86. Bo Berggren på Biblioteksgatan fick släppa en Ferrari quartzklocka med läcker grafitgrå tavla och guldbezel. Kom på grafitgrått/rött gummi. Frän som få tyckte jag. Och totalt insnöad på italienska vrålåk som jag var redan då. Ferrarin kostade 3700 pix och någonstans har jag både klocka, ask och kvittot kvar. Fullset faktiskt.
Bytte det torkade gummit redan efter ett par år tror jag men efter att det också torkat och spruckit har den bara legat i gömmorna.
Måste nästan leta fram den nu när jag tänker på det.

Hehe...TACKAR :p, coolt att du har allt kvar, kommer ihåg Ferrari klockorna, hade en bekant som hade en med gulddubblé och rött inslag om jag inte missminner mig, tyckte den var såååååååå FET! Tycker ABSOLUT att du skall leta fram den, är lite kultigt att bära en sådan här klocka då och då.
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Hehe...TACKAR :p, coolt att du har allt kvar, kommer ihåg Ferrari klockorna, hade en bekant som hade en med gulddubblé och rött inslag om jag inte missminner mig, tyckte den var såååååååå FET! Tycker ABSOLUT att du skall leta fram den, är lite kultigt att bära en sådan här klocka då och då.


Nu så @Af Sjodahl - djupt inifrån skrymslena har min första lite dyrare fått se dagsljus igen. Mindes fel på ett år, kvittot säger 87, men priset kom jag ihåg. Gummit är styvt och det är skört som chips haha
Hursomhelst var ju lätt svalast på bröllopet jag var bjuden till dagarna efter inköpet, med prydlig hockey och snyggt uppvikta ärmar på den midjekorta kavajen

image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu så @Af Sjodahl - djupt inifrån skrymslena har min första lite dyrare fått se dagsljus igen. Mindes fel på ett år, kvittot säger 87, men priset kom jag ihåg. Gummit är styvt och det är skört som chips haha
Hursomhelst var ju lätt svalast på bröllopet jag var bjuden till dagarna efter inköpet, med prydlig hockey och snyggt uppvikta ärmar på den midjekorta kavajen

image.jpeg

Förlåt att jag har missat att svara @EssexX, kul...att du har klockan kvar och så mycket av tillbehören finns fortfarande med, Haha, du låter som den ultimata drömprins den dagen, var ju tvärmode att ha hockeyfrilla, medjekort kavaj med något schysst mönster på fodret gärna :D:p;).
 
Topp